Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí.
Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. |
◼️ ohebné slovní druhy, mluvnické kategorie jmen
◼️pravopis u/ú/ů
◼️umělecká tvorba "na motivy", umělecká inspirace
◼️práce s přečtenou knihou, komplexní rozbor literárního díla |
|
Anglický jazyk |
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká probíraných témat.
Žák ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce. |
Porozumění obsahu jednoduchého krátkého projevu pronášeného jednou nebo více osobami.
Práce s prezenčním programem - textový dokument. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Project 3 lekce 3 D, Culture |
Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně.
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
Vazba ESTAR + GERUNDIO, nepřízvučná zájmena a jejich užití v textu.
Orientace při nákupech - sloveso CONTAR, VALER. Nápisy - sleva, výprodej aj. |
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Práce se slovníkem. |
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Přivlastňovací zájmena.
Skloňování tázacích zájmen WER/WAS.
Zvratná slovesa.
Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige. |
Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic, resp. rovnic.
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů.
Prakticky využívá poznatky o působení magnetického pole na magnet a cívku s proudem. |
slovní úlohy o pohybu, směsi, výpočty společné práce a další
elektromagnetická indukce |
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Uvede hlavní příčiny i možné důsledky některých globálních problémů současnosti. |
• 2. světová válka
• antisemitismus a rasismus
• globalizace
• problémy environmentální,
nerovnoměrné rozdělení
světového bohatství |
Bitva o Británii, útok na Balkán, válka se SSSR.
Situace v protektorátu Čechy a Morava. |
Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase.
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
vícehlasý zpěv
reflexe vokálního projevu |
|
Informační a komunikační technologie |
vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi.
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva |
Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů.
Bezpečnost dat
Formáty dat
Styly v textovém editoru |
|
Tělesná výchova |
Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností (zatěžovanými svaly). |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené, košíkové, doplňkové sporty
rozcvičení, strečink, kompenzace, relaxace |
|
Člověk a svět práce |
objasní význam právní
úpravy důležitých vztahů
- vlastnictví, pracovní
poměr, manželství. |
právní úprava, nástin
historie práva |
|
Člověk a příroda |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Zhodnotí využívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady průmyslového zpracování ropy. |
halogenderiváty, alkoholy a fenoly
uhlí, ropa, zemní plyn , průmyslově vyráběná paliva |
|