Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu.
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
Personifikace, metafora
Práce s kodifik. příručkami
Změny ve skloňování podst. jmen (podst. jm. pomnožná) |
|
Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Zeptá se na základní informace. |
porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat; odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu, z daných souvislostí
zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod. |
Rozklad na součin prvočísel, nejmenší společný násobek (NSN), největší společný dělitel (NSD). Početní operace se zlomky a převrácená hodnota čísla. Základní elektrické schematické značky, podmínky pro funkci elektrického obvodu, základní elektrické součástky - zdroj, spínač, vodič, žárovka, dioda (pouze LED dioda jako zdroj světla), rezistor. |
|
Svět přírody |
Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů.
Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu. |
výběr geografických informací a jejich zdrojů
Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu. |
|
Člověk a společnost |
rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací
Demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné).
objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života
porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jeich příčinou |
společné znaky nejstarších starověkých civilizací - Palestina, Indie,, Čína
polyteismus a monoteismus
Sedm divů světa
Blízký východ
Jižní a jihovýchodní Asie
spolupráce lidí, poznání |
prezentace společné práce - lapbook
náboženství - Bible (propojení s ČJ)
Ov - kdo jsem, přezdívky
současná geopolitika - Izrael, Palestina
současná Čína jako ekonomický gigant |
Estetická výchova |
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase.
Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb.
Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
Hlasová rozcvička, brumendo, společný tón, stupnice a solmizační slabiky, zpěv lidových písní, kánon. Rytmické a postřehové hry a cvičení, doprovod hudebního podkladu na Orffovy nástroje a další hudební nástroje, které ovládá.
Seznámení s uměleckými projevy starověkých kultur (Řecko, Mezopotámie, Čína, Egypt). Materiály, témata, charakteristické znaky a prvky. Kresba tužkou, fixem a temperami, prostorové objekty z plastelíny/ hlíny, papíru a dalších materiálů. |
|
Informační a komunikační technologie |
navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu |
standardizované kódy, znakové sady, šifry, identifikace barev, barevný model |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované |
|
Člověk a svět práce |
Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
První pomoc při drobných poraněních. Přivolání první pomoci. |
|