| Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby a názory na umělecké dílo.
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
Skloňování jmenné, zájmenné
Recenze přečteného komiksu
Práce s gramatickou chybou
Charakteristika, subjektivně zabarvený popis, líčení |
|
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Zeptá se na základní informace. |
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou
zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči, komunikace v různých situacích. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
Rozliší vodič, izolant na základě analýzy jejich vlastností. |
Početní operace se zlomky, převrácená hodnota čísla.
Vodiče a izolanty. |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) |
|
| Člověk a společnost |
rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné).
objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů
rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa. |
starověká civilizace - Čína, Egypt
památky daných civilizací - referáty
Čína
Afrika - úvod |
opakovací test Indie/Čína (propojeno učivo Dě a Z)
Egypt - úvod do tématu, faraoni, pyramidy, dynastie, mytologie
porušování lidských práv v Číně, situace Ujgurů, Tibet
práce s mapou, geografie
projektový den - v rámci ročníkového projektu záznamy do projekt. sešitu - využití prvků kaligrafie |
| Estetická výchova |
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase.
Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb.
Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase, vícehlase i kánonu za doprovodu hudebních nástrojů (Orffovy nástroje, Kytara) písně s tématikou Starého zákona.
Využívá rozmanité výtvarné techniky pro výtvory týkající se starověku.
Učí se organizovat a ukládat svá již vytvořená díla ve společném prostoru třídy. |
|
| Informatika |
navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu |
přenos informací, standardizované kódy, znakové sady, šifry, identifikace barev, barevný model |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
gymnastika, moderní gymnastika
estetická cvičení s hudbou |
|
| Člověk a svět práce |
Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
První pomoc při drobných poraněních. Přivolání první pomoci. |
Shrnutí výstupu a zopakování za pomocí testu. |