Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 1. ročník od 03.03.2025 do 14.03.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš malá tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Čteš s porozuměním věty a krátké texty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) písmena abecedy (rozpoznávání malých tiskacích písmen), technika čtení slov technika čtení jednoduchých vět a textů, Molekuly čtení čtení s porozuměním - porozumění zadání psací písmo, úhledný, čitelný a přehledný písemný projev - u,U,m,M návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů.
Člověk a jeho svět Orientuješ se v číselné řadě do 20. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Sčítáš a odčítáš do 20 bez přechodu přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ krychli, kouli. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa) Máš základní znalosti o lidském těle a víš, jak pečovat o své zdraví. (uplatňuje základní hygienické, režimové a jiné zdravotně preventivní návyky s využitím elementárních znalostí o lidském těle. Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) číselná osa, zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 15 čtení a zápis čísel do 15 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 15, značky <, >, = sčítání a odčítání v oboru do 15 krychle, třídění předmětů podle tvaru režim dne (časová osa), režimové návyky, čištění zubů základní změny v přírodě v průběhu roku - jarní příroda se probouzí
Kultura ducha a těla Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Při výtvarném tvoření využíváš své zkušenosti a fantazii. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Zvládáš atletická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) písnička: Eskymácká písnička různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba, hra s barvou, experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost - týmové hry atletika: skok vysoký (spojení rozběhu a odrazu) Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.  Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - posouvání vlastních limitů.