Český jazyk a literatura |
Identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití.
Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
◼️ složky národního jazyka a jejich užití v umělecké literatuře
◼️umělecká tvorba "na motivy", umělecká inspirace |
◼️využití umělé inteligence v umělecké tvorbě, možnosti a otázky; originalita uměleckého dílo
◼️"nalejvárna" - intenzivní příprava k JPZ |
Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Žák ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět.
Práce s prezentačním programem, textový dokument. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, lekce 4 B, 4 C, legendy - osobnosti |
Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Comida y bebida. Potraviny. Rozhovory v restauraci. Porovnávací výrazy tan - como. Minulý čas složený, tvorba příčestí minulého. |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace |
Minulý čas sloves - perfektum, préteritum.
Témata: Beim Arzt, Körperteile, Gesundheit, Krankheiten, Sport. |
Matematicko fyzikální základ |
Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní.
Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o podobnosti trojúhelníků.
Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací.
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
využití transformátor, elektromotor, generátor
podobnosti trojúhelníků, poměr podobnosti
individuální plánování svého zdokonalování a rozvoje při řešení úloh |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků.
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. |
• svět po druhé světové válce
• socialistický a kapitalistický blok |
|
Estetická výchova |
zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
výtvarná interpretace zkušeností a představ
vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
|
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Člověk a svět práce |
uplatňuje práva
spotřebitele a vysvětlí, jak
se bránit v případě jejich
porušení. |
základní práva
spotřebitelů |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností (zatěžovanými svaly). |
atletika, herní kombinace v košíkové a odbíjené, doplňkové sporty |
|
Člověk a příroda |
Dává do souvislosti složení stravy a způsob stravování s rozvoje civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky.
Vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí.
Určí polohu a objasní stavbu lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
základní složky potravy, energetická hodnota
problematika zdraví
mízní soustava |
|