Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945 – 1968.
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. |
◼️přehled a ukázky světové a české literatury v letech 1945 až 1968, výběr četby
◼️ interpunkce; čárka ve větě jednoduché |
|
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě. |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Project 4 lekce 5 A, trpný rod, Velikonoce |
Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Píše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace |
En el restaurante - slovní zásoba. Poslechová cvičení. Opakování číslovek. Vytvoří menu restaurace.
Minulý čas jednoduchý - životopis. |
Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
• porozumění jednoduchým otázkám souvisejících s osvojovanými tématy |
Minulý čas sloves - perfektum, préteritum - opakování.
Zvratná slovesa - procvičování.
Témata: Gesundheit und Sport, Ostern.
Sebehodnocení v rámci čtvrtletí. |
Matematicko fyzikální základ |
Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků.
Sčítá a odečítá lomené výrazy.
Načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině. |
věty o shodnosti trojúhelníků
sčítání a odečítání jednodušší lomené výrazy
volné rovnoběžné promítání, pravoúhlé promítání, základy výkresové dokumentace |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků.
Vysvětlí a na příkladech doloží mocenské a politické důvody euroatlantické hospodářské a vojenské spolupráce.
Posoudí postavení rozvojových zemí.
Hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského
regionu.
Objasní souvislosti globálních a lokálních
problémů. |
• socialistický a kapitalistický blok
• NATO
• rozpad koloniálního systému, rozvojové země
• přírodní, hospodářské a kulturní poměry Prahy
• možnosti rozvoje Prahy
• globalizace
• lokální aspekty globálních problémů – Praha |
|
Estetická výchova |
zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
výtvarná interpretace zkušeností a představ
vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
|
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
Micro:bit - programování auta s ovladačem |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Rozlišuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. |
doplňkové sporty, sportovní gymnastika, moderní gymnastika, základy orientace na mapě, základy orientačního běhu. |
|
Člověk a svět práce |
Uplatňuje práva spotřebitele a vysvětlí, jak se bránit v případě jejich porušení. |
Základní práva spotřebitelů |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy - nervová soustava.
Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. |
smysly
viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí |
|