Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 1. ročník od 14.04.2025 do 25.04.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš s porozuměním věty a krátké texty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Plynule čteš s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) technika čtení jednoduchých textů, znalost orientačních prvků v textu čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení plynulé čtení s porozuměním úhledný, čitelný a přehledný písemný projev, automatizace psacího pohybu, L, l ,k, K, P, p návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovedností zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů.
Člověk a jeho svět Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Orientuješ se v číselné řadě do 20. užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose. Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Umíš hodiny a využíváš časové údaje. (využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti) Chápeš a respektuješ odlišnosti mezi lidmi. (projevuje toleranci k přirozeným odlišnostem spolužáků i jiných lidí, k jejich přednostem i nedostatkům) čtení a zápis čísel do 18 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 18, značky <, >, = číselná osa, zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 18 sčítání a odčítání v oboru 0 - 18 s přechodem přes desítku řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají  orientace v čase (čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá); běžně používané časové jednotky (rok, měsíc, týden, den) odlišnosti mezi lidmi  Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - poznávání lidí - rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech.
Kultura ducha a těla Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Při výtvarném tvoření využíváš své zkušenosti a fantazii. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) rozvoj hlavového tónu správné dýchání písničky: Jaro dělá pokusy různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost gymnastika, základy akrobacie (průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed), přeskok (nácvik odrazu z můstku na nízkou švédskou bednu), cvičení na žebřinách Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.  Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu.