Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 1. ročník od 09.06.2025 do 25.06.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš s porozuměním věty a krátké texty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Plynule čteš s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním) Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti) Odůvodňuješ a píše správně velká písmena na začátku věty. (odůvodňuje a píše správně velká písmena na začátku věty) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Dodržuješ třídní pravidla. (dodržuje jednoduchá pravidla komunikace ve třídě) Dodržuješ pravidla rozhovoru. (respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru) Umíš naslouchat druhým. (naslouchá partnerovi při komunikaci) technika čtení jednoduchých textů, znalost orientačních prvků v textu - Molekuly čtení, četba vlastní knihy čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním úhledný, čitelný a přehledný písemný projev, automatizace psacího pohybu - psací písmena správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku čtení s porozuměním - Molekuly čtení, centra aktivit zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami) velká písmena na počátku věty návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce základní komunikační pravidla  oslovení, zahájení a ukončení dialogu, střídání rolí mluvčího a posluchače, zdvořilé vystupování role při komunikaci Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovedností zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů. Osobnostní a sociální výchova, mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy, respektování, empatie.
Člověk a jeho svět Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Orientuješ se v číselné řadě do 20. užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose. Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ krychli, kouli. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Umíš hodiny a využíváš časové údaje. (využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti) Dodržuješ pravidla bezpečného chování. (rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času) Společně s ostatními vytváříš pravidla třídy a podílíš se na jejich dodržování. (se podílí na vytváření společenství třídy prostřednictvím dodržování jasných a splnitelných pravidel) Učíš se úctě a respektu k druhým. (má osvojeny  základní předpoklady - vědomosti a dovednosti - pro vytvoření úcty k druhým) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) čtení a zápis čísel do 20 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 20, značky <, >, = číselná osa, zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 20 číselná řada, pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi sčítání a odčítání v oboru 0 - 20 s přechodem přes desítku koule, třídění předmětů podle tvaru řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají  orientace v čase (čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá); běžně používané časové jednotky (rok, měsíc, týden, den) pravidla bezpečnosti, předcházení rizikovým situacím základní pravidla chování a jejich smysl úcta a respektování základní změny v přírodě v průběhu roku Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Kultura ducha a těla Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Kreslíš, maluješ a modeluješ. (rozpoznává a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty). Porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ.) Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Zvládáš atletická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) Tvořivě pracuješ na společných úkolech. (využívá  prvky tvořivosti při společném plnění úkolů) rozvoj hlavového tónu, správné dýchání písnička: Hlavně že jsme na vzduchu, Písnička pro deváťáky různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba, hra s barvou, experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály činnosti napomáhající ke splnění očekávaných výstupů; vzdělávací obsah se prolíná všemi výstupy gymnastika, základy akrobacie (průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed), přeskok (nácvik odrazu z můstku na nízkou švédskou bednu), cvičení na žebřinách atletika: vytrvalostní běh 5 - 10 minut, rychlý běh 20 - 50 m, skok daleký (spojení rozběhu a odrazu), hod míčkem z místa a z rozběhu pozorování tvořivost Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - posouvání vlastních limitů.