| Český jazyk a literatura |
V písemném projevu uplatňuje zásady českého pravopisu.
V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché.
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. |
Souhrnné procvičování probraných zásad pravopisu
Pravidla české skladby
Slova domácí a přejatá, význam slov, slovotvorný rozbor, zásady tvoření slov, způsoby obohacování sl. zásoby |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Zeptá se na základní informace. |
porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. |
| Španělský jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá. |
reakce na otázky, poskytování a vyžádání konkrétních informací
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – komunikace |
Rod a člen u podstatných jmen, množné číslo podstatných jmen, přídavná jména, přechylování, množné číslo. Španělsko a španělsky hovořící země, jazyky ve Španělsku, změny ve výslovnosti s ohledem na vývoj jazyka. Ochutnávka šp. pochutin. Slovní zásoba 1. lekce. |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
• verbální reakce na otázky
• odpovídání a poskytování konkrétních informací
• vyžádání konkrétních informací |
Pozdravy, výslovnost, základní fráze. |
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje a charakterizuje základní prostorové útvary.
Analyzuje základní vlastnosti těles.
Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. |
Tělesa - krychle, kvádr, hranol, jehlan, kužel, koule.
Základní tělesa a výpočet jejich objemu a povrchu (krychle, kvádr).
Jednotky objemu, hmotnosti. |
|
| Svět přírody |
třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek
rozliší základní projevy a podmínky života.
popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní funkci základních organel. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin
vývin, růst, výživa, rozmnožování, reakce na podněty (Průřezové téma: Environmentální výchova, základní podmínky života - přehled základních podmínek života.)
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky, vyhledání společných a odlišných znaků |
|
| Člověk a společnost |
Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států.
Popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru.
Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti.
Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
změny způsobené křesťanstvím, vznik nových států |
opakování římská říše, první křesťané
stěhování národů, první státy
silné a slabé stránky
výzvy tohoto školního roku
opakování Afrika
migrace |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření.
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
linie, tvary, textury, objemy
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových)
změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality
zpěv s hudebním doprovodem, intonování písní |
|
| Informatika |
Seznámení s prostředím Google
vymezí problém a určí jaké informace bude potřebovat k jeho řešení |
Seznámení s prostředím Google, přihlašování do Učeben aj.
identifikace problému |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované |
|
| Člověk a svět práce |
sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelů z různých materiálů |
|