Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 6. ročník od 18.10.2021 do 05.11.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky. uplatňování pravopisných zásad literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza. klíčová slova, redukce obsahu textu, hlavní myšlenka textu, myšlenková mapa; příprava na zpracování referátu, jeho zadání
Anglický jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami Závěr 1 lekce - Project 2. Přítomný čas prostý. Otázky, odpovědi, použití Do, Does, Don´t, Doesn´t. Kompletní slovní zásoba 1. lekce.
Matematicko fyzikální základ
Svět přírody Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci) adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (ptáci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci) rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci)
Člověk a společnost Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. Objasní potřebu tolerance ve společnosti. Společenská tolerance a intolerance. Společné znaky nejstarších starověkých civilizací. Práce s mapou. Osobnostní a sociální výchova, hodnoty, postoje, praktická etika - respektování ostatních.
Estetická výchova interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází přitom ze svých znalostí, historických souvislostí i z osobních zkušeností a zážitků vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu intonování písní Vztah člověk a zvíře - inspirace pravěkými nástěnnými malbami "Trojportrét" zpěv písně "Dva roky prázdnin" jako kánon, rytmus
Informační a komunikační technologie Žák ovládá práci s textovým editorem. Žák pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví. funkce textového editoru, autorský zákon příprava a informace k dlouhodobějšímu úkolu
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. pohybové hry basketbal, volejbal, přehazovaná Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice
Člověk a svět práce Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň; Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; Dokončení kouzelnické hůlky pro ročníkový projekt; Povrchová úprava – pilování a broušení smirkovým papírem. Dále práce s jednoduchým náčrtem na výrobu robota; Základní opracování polotovaru (hranolu) - řezání – výroba jednotlivých dílů robota; Povrchová úprava – pilování a broušení smirkovým papírem.