Český jazyk a literatura |
Rozlišuješ větu jednoduchou a souvětí. (spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy.
Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru)
Poznáš slova příbuzná a vyhledáš je v textu. (vyhledává v textu slova příbuzná)
Rozlišuješ ve slově kořen. (rozlišuje ve slově kořen)
Rozlišuje ve slově část příponovou, předponovou. (rozlišuje ve slově část příponovou, předponovou)
Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech)
Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Píšeš čitelně a úhledně. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena)
Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení)
Vyjadřuješ své pocity z přečteného textu. (vyjadřuje své pocity z přečteného textu)
|
věta a souvětí, spojky a jejich funkce
spojovací výrazy
podstatná jména, přídavná jména, slovesa, předložky, spojky a citoslovce
zásady příbuznosti slov - vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná - kořen slova, přípony, předpony
různé tvary téhož slova
obojetné souhlásky
vyjmenovaná slova po Z, S, P - upevňování
čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie)
automatizace psacího pohybu
souvislé a srozumitelné písemné sdělení
formální úprava textu - zápis z vycházky na Staroměstské náměstí
zážitkové čtení a naslouchání, volné vyjádření
|
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
|
Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného a mluveného textu ,pokud má k dispozici vizuální oporu.
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal |
Čtení a poslech textů o vánocích a vánočních koled
Názvy místností, otázky a odpovědi s použitím zájmena "where", slovní zásoba související s Vánocemi a zimou. Básnička či písnička související s Vánocemi. |
|
Člověk a jeho svět |
Zobrazíš přirozená čísla do 1 000 na číselné ose. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose)
Porovnáváš přirozená čísla do 1 000. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1 000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci)
Znáš zásady zdravého životního stylu. (projevuje vhodným chováním a činnostmi vztah ke zdraví)
Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu)
Porovnáváš minulost a současnost ve svém životě. (na příkladech porovnává minulost a současnost)
Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu)
Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.)
|
zobrazování čísla na číselné ose v oboru
0 - 1000
porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 1000
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000
násobení a dělení v oboru malé násobilky
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
bod, přímka, polopřímka, úsečka
rýsování úseček dané délky
zásady zdravého životního stylu - zaměřeno na vánoční svátky
kultura a historie Prahy - Staré město
pražské báje a pověsti - zaměřeno na Staré město
současnost a minulost v našem životě - proměny způsobu života - období Vánoc - tradice a zvyky
třídění přírodnin podle společných znaků - skupiny zvířat (savci, ptáci, plazi)
|
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
|
Kultura ducha a těla |
Připravíš stůl ke slavnostnímu stolování. (připraví tabuli pro jednoduché stolování)
Při stolování se chováš vhodně a podle pravidel etikety. (chová se vhodně při stolování)
Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Spolupracuješ při týmových míčových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Zvládáš kondiční cvičení s hudbou. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) |
pravidla stolování
základní pravidla stolování
zpěv jednoduchých písní v jednohlase - vánoční koledy
sportovní hry a míčové hry; základy sportovních a míčových her – manipulace s míčem odpovídající velikosti a hmotnosti, herní činnosti jednotlivce, spolupráce ve hře, průpravné hry, utkání podle zjednodušených pravidel minisportů
kondiční cvičení s hudbou nebo rytmickým doprovodem, základy estetického pohybu, vyjádření melodie a rytmu pohybem, jednoduché tance
|
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů.
|