Český jazyk a literatura |
Žák rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché
skloňování jmenné, opakování podstatných jmen |
|
Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. |
zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. 2. lekce, oddíl C a D. Opakování názvů zvířat, přítomného času prostého a průběhového. Nová gramatika: sloveso MUST a opisná vazba HAVE TO. |
Matematicko fyzikální základ |
Sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod.
Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. |
základní elektrické schematické značky
podmínky pro funkci elektrického obvodu
základní elektrické součástky - zdroj, spínač, vodič, žárovka, dioda (pouze LED dioda jako zdroj světla)
druhy úhlů v členění na - ostré, tupé, pravé, přímé a souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové
měření úhlů
grafické sčítání a odečítání úhlů |
|
Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. (savci)
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci)
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí. |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci.
Posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných cílů.
Rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa. |
Dokončení historie Egypta - Nová říše
Antické Řecko a Řím
přírodní oblasti a podnebné pásy |
Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - principy demokracie. |
Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
intonování písní
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
HV - prezentace nacvičených písní, rytmické hry, zpěv písní s doprovodem
VV - orientální město - využití textur ve výtvarné tvorbě, isnspirace uměním blízkého a dálného východu |
Informační a komunikační technologie |
Žák zná základy algoritmizace a využívá je při objektovém programování. |
pojem programování, základní příkazy, seznámení s programem Scratch |
|
Člověk a svět práce |
- Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu.
- Vytvoří jednoduchý elektrický obvod za pomocí různých elektrických spojů. |
- První pomoc při drobných poraněních.
- Elektrické spoje a jednoduchý elektrický obvod. |
- Zopakování a test.
- Návaznost na MF "sestaví správně podle schématu jednoduchý elektricky obvod" - hodnoceno v MF. |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
gymnastika, moderní gymnastika
estetická cvičení s hudbou |
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |