Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Uvádí základní literární žánry a představitele středověké literatury. |
nonverbální cvičení
popis pracovního postupu, dějová slovesa
popis statický a dynamický
líčení
Podmět i přísudek a další rozvíjející větné členy
Staroslověnské písemnictví, Kosmas |
jazykové hry, diskuze
tvorba vlastních textů dle zadání |
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života.
Průř. téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
• zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
Slovní zásoba: životní etapy, rodina
Gramatika: sloveso "to be" v minulém čase (kladná a záporná oznamovací věta, otázka, odpovědi), minulý čas prostý pravidelných a nepravidelných sloves
V učebnici lekce 1/A,B |
Španělský jazyk |
vyplní základní údaje o sobě ve formuláři
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
otázky s užitím zájmen
časování sloves 1. třídy |
identifikační karta - dialog
povolání - překlad textu, nová slovní zásoba
poslechové cvičení - opakování vlastností
sloveso HACER
test na slovesa 1. třídy |
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
- představování sebe a členů rodiny, sdělení informací, popis skutečností
- rozpoznání známých slov a slovních spojení
porozumění významu slov, slovním spojením a větám |
Gramatika:
- Tvorba otázek a pořádek slov ve větě
- Zápor v německé větě |
Matematika a její aplikace |
Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici;
Změří velikost působící síly
Provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru. |
Druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, výpočet tlaku.
Měření síly
Poměr |
|
Člověk a společnost |
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech.
Rozpozná základní znaky období románského, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období.
Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti
Rozpozná netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v současném světě (PT: Multikulturní výchova - kulturní diference jako obohacující prvek. ) -
Analyzuje a aplikuje empatii v kolektivu (ročníkový projekt, spolupráce).
Porovnává a přiměřeně
hodnotí kulturní
a společenské poměry,
zvláštnosti a podobnosti
jednotlivých světadílů,
oceánů, vybraných
makroregionů světa
a vybraných (modelových)
států.
Zvažuje, jaké změny ve
vybraných regionech světa
nastaly a nastávají a co je
jejich příčinou.
Posoudí na přiměřené
úrovni prostorovou
organizaci světové
populace, její rozložení,
strukturu a růst. |
Přemyslovci - Boleslav I.,II.,III., Oldřich, Břetislav
románské umění
učení o "trojím lidu"
divadelní představení + beseda s arabistkou- nekonalo se
Připomenutí 27. ledna, diskuse - co je to holokaust, jak můžeme ovlivnit budoucnost
Zaměření na Maďarsko a Rusko |
práce s učebnicí, PL, Text Ze života rolníka a Jak se žilo (v GC)
referáty - Život rytíře, Jak vypadal středověký hrad
opakovací test 20.a 21. 1.- Přemyslovci, Jak se žilo + státní symboly
PT: Osobnostní a sociální výchova. Výchova v globálních souvislostech
ročníkový projekt 2. mise - shrnutí |
Estetická výchova |
Reprodukuje na základě svých schopností a dovedností hudební motivy, témata či části skladeb.
Realizuje na základě svých schopností a dovedností písně a skladby různých hudebních stylů a žánrů.
K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. |
Reprodukce zpěvu či hudebního doprovodu
Hudební styly a žánry 20. a 21. st.; tvorba vlastní písně
Linoryt - výroba vlastního ex libris |
Práce s hudebním programem Garage band |
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v multimediální formě. (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) |
Zpracuje informace v multimediální podobě. Záznam a úprava zvuku a videosekvencí.
Používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji. |
|
Člověk a svět práce |
Rozlišuje, ze kterých zdrojů
pocházejí příjmy státu a do
kterých oblastí stát
směruje své výdaje. |
druhy rozpočtu |
seznámení s pojmy HDP, DPH, schodek, saldo |
Tělesná výchova |
Žák osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech.
Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
volejbalová průprava
přehazovaná
doplňkové sporty |
|
Umění a kultura |
K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. |
reprodukce obrazu, karikatura, komiks |
|
Člověk a příroda |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin.
Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (obojživelníci, plazi)
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (obojživelníci, plazi)
práce s atlasem
zaměření na Maďarsko a Rusko a jejich příprodní podmínky |
Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |