Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 17.01.2022 do 28.01.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Využívá poznatků o jazyce a stylu k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Uvádí základní literární žánry a představitele středověké literatury. nonverbální cvičení popis pracovního postupu, dějová slovesa popis statický a dynamický líčení Podmět i přísudek a další rozvíjející větné členy Staroslověnské písemnictví, Kosmas jazykové hry, diskuze tvorba vlastních textů dle zadání
Anglický jazyk Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Průř. téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. • popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami • zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci Slovní zásoba: životní etapy, rodina Gramatika: sloveso "to be" v minulém čase (kladná a záporná oznamovací věta, otázka, odpovědi), minulý čas prostý pravidelných a nepravidelných sloves V učebnici lekce 1/A,B
Španělský jazyk vyplní základní údaje o sobě ve formuláři sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům otázky s užitím zájmen časování sloves 1. třídy identifikační karta - dialog povolání - překlad textu, nová slovní zásoba poslechové cvičení - opakování vlastností sloveso HACER test na slovesa 1. třídy
Německý jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. - představování sebe a členů rodiny, sdělení informací, popis skutečností - rozpoznání známých slov a slovních spojení porozumění významu slov, slovním spojením a větám Gramatika: - Tvorba otázek a pořádek slov ve větě - Zápor v německé větě
Matematika a její aplikace Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici; Změří velikost působící síly Provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru. Druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, výpočet tlaku. Měření síly Poměr
Člověk a společnost Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Rozpozná základní znaky období románského, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti Rozpozná netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v současném světě (PT: Multikulturní výchova - kulturní diference jako obohacující prvek. ) - Analyzuje a aplikuje empatii v kolektivu (ročníkový projekt, spolupráce). Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. Posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její rozložení, strukturu a růst. Přemyslovci - Boleslav I.,II.,III., Oldřich, Břetislav románské umění učení o "trojím lidu" divadelní představení + beseda s arabistkou- nekonalo se Připomenutí 27. ledna, diskuse - co je to holokaust, jak můžeme ovlivnit budoucnost Zaměření na Maďarsko a Rusko práce s učebnicí, PL, Text Ze života rolníka a Jak se žilo (v GC) referáty - Život rytíře, Jak vypadal středověký hrad opakovací test 20.a 21. 1.- Přemyslovci, Jak se žilo + státní symboly PT: Osobnostní a sociální výchova. Výchova v globálních souvislostech ročníkový projekt 2. mise - shrnutí
Estetická výchova Reprodukuje na základě svých schopností a dovedností hudební motivy, témata či části skladeb. Realizuje na základě svých schopností a dovedností písně a skladby různých hudebních stylů a žánrů. K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. Reprodukce zpěvu či hudebního doprovodu Hudební styly a žánry 20. a 21. st.; tvorba vlastní písně Linoryt - výroba vlastního ex libris Práce s hudebním programem Garage band
Informační a komunikační technologie Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v multimediální formě. (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) Zpracuje informace v multimediální podobě. Záznam a úprava zvuku a videosekvencí. Používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji.
Člověk a svět práce Rozlišuje, ze kterých zdrojů pocházejí příjmy státu a do kterých oblastí stát směruje své výdaje. druhy rozpočtu seznámení s pojmy HDP, DPH, schodek, saldo
Tělesná výchova Žák osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. volejbalová průprava přehazovaná doplňkové sporty
Umění a kultura K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. reprodukce obrazu, karikatura, komiks
Člověk a příroda Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. stavba a funkce těla, orgánových soustav (obojživelníci, plazi) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (obojživelníci, plazi) práce s atlasem zaměření na Maďarsko a Rusko a jejich příprodní podmínky Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.