Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech.
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá při komunikaci.
Používá správně pojmy lit. teorie
Vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je odpovídajícím způsobem. |
výklad, popis, popis prac. postupu
Skloňování číslovek a časování sloves.
Literární druhy a žánry.
Záznam z četby. |
tvorba vlastního textu, skupinová práce - kniha o zvířeti, info na GC |
Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
- porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text)
- psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou |
Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění.
Slovní zásoba: příslovce, televizní programy, filmové žánry
Gramatika: vyjádření budoucího děje pomocí "going to" (kladná a záporná oznamovací věta, otázka, krátké odpovědi, otázky)
- reálie anglicky mluvících zemí – USA |
Španělský jazyk |
-rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům
-sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
sloveso tener a ser
číslovky do 100
téma Mi familia
tvorba kratšího textu
popis postavy |
práce s textem Mi familia
tvorba otázek k textu
kratší rozhovory a rodině
rozšiřování slovní zásoby
kratší testík na sloveso tener a číslovky do 50 |
Německý jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
- představování sebe a členů rodiny, sdělení informací, popis skutečností |
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět.
Gramatika: Tvorba otázek, číslovky, časování pravidelných sloves
Téma: Meine Hobbys; Advent und Weihnachten |
Matematicko fyzikální základ |
načrtne a sestrojí rovinné útvary;
vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data |
Konstrukční úlohy rovnoběžníků, lichoběžníků
Soustava souřadnic, zakreslení bodů |
|
Člověk a společnost |
Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku příchodu nových etnik a v důsledku christianizace.
Demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem.
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti.
Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka |
Vikingové a jejich mýty
Byzanc
křesťanství
Arabská říše - Mohammad, základní rysy, porovnání náboženství
Franská říše |
PL - co víme
výpisky z učebnice, její propojení s našimi dějinami
záhada Turínského plátna- diskuse
referát
v týdnu od 29. kratší opakovací test (stěhování národů, Arabská říše + islám, Vikingové, Byzanc) |
Estetická výchova |
K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. |
Kresba, malba a další výtvarné techniky - práce na kolekci obrázků. |
|
Člověk a svět práce |
Sestaví jednoduchý
rozpočet domácnosti,
uvede její možné hlavní
příjmy a výdaje.
Zváží nezbytnost
jednotlivých osobních
a rodinných výdajů.
Dodržuje zásady
hospodárnosti. |
typy rozpočtu domácnosti
Rozpočet
Hospodárnost |
Sestaví vybraný rozpočet |
Tělesná výchova |
Žák osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
přehazovaná, doplňkové sporty a netradiční hry |
|
Člověk a svět práce |
Zváží nezbytnost
jednotlivých osobních
a rodinných výdajů.
Sestaví jednoduchý
rozpočet domácnosti,
uvede její možné hlavní
příjmy a výdaje.
Rozliší pravidelné
a jednorázové příjmy
a výdaje. |
|
Prezentace rozpočtu |
Člověk a příroda |
Vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti.
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
pohlavní a nepohlavní rozmnožování
Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů.
stavba a funkce těla, orgánových soustav (obratlovci - paryby, ryby)
"rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (obratlovci - paryby, ryby)
práce s atlasem
Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. |
|