Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 18.10.2021 do 05.11.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století ohýbání slov cizího původu romantismus
Anglický jazyk Reaguje na jednoduché písemné sdělení. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života. Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. Project 3, lekce 4C (4D) Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Španělský jazyk Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života Zvratná slovesa - Mi día (tvorba komiksu). Reálie Latinské Ameriky - opakování. Hudba Latinské Ameriky - překlad.
Německý jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů . Porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy. Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích. Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. Předložky se 3. a 4. pádem. Souřadící spojky. Témata: Ferien und Reisen. Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung
Matematicko fyzikální základ zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic; pracuje s tabulkami pro základní školu; využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem vzájemná poloha kružnic vyhledávání převodních vztahů jednotek rychlosti úlohy o rovnoměrném pohybu (využívat početní i grafické řešení) práce s grafem funkce pravoúhlá soustava souřadnic"
Člověk a společnost Rozpozná základní znaky baroka, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek. Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti. Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. Baroko a osvícenství. Hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století. Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky. Kultura v 17. a 18. století (baroko, rokoko, klasicismus). Anglie, Francie, USA. Velká francouzská revoluce, Napoleon, napoleonské války.
Estetická výchova vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší šálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách vytváří a volí jednoduché doprovody linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality hudební aktivity rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie kompozice - hledání zajímavého kompozičního detailu na vybraném díle a jeho zvětšení zpěv vybraných písní s doprovodem, tvorba doprovodu v hudebním programu
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním lidských potřeb a hodnotou zdraví. Míčové hry. Florbal. Doplňkové sporty. Základní lidské potřeby a jejich hierarchie, složky zdraví a jejich interakce.
Člověk a svět práce Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. způsoby placení, nakládání s penězi prezentace - poster Já manažer
Člověk a příroda Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a lidskou společnost. Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a lidskou společnost. Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. vnitřní procesy v přírodní sféře vnější procesy v přírodní sféře názvy a značky chemických prvků