Český jazyk a literatura |
v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí
uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století |
ohýbání slov cizího původu
romantismus |
|
Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života. Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. |
Project 3, lekce 4C (4D)
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života
vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života |
Zvratná slovesa - Mi día (tvorba komiksu). Reálie Latinské Ameriky - opakování. Hudba Latinské Ameriky - překlad. |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
|
Reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů .
Porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy.
Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích.
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět.
|
Předložky se 3. a 4. pádem.
Souřadící spojky.
Témata: Ferien und Reisen. Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung |
Matematicko fyzikální základ |
zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic;
pracuje s tabulkami pro základní školu;
využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles
vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem |
vzájemná poloha kružnic
vyhledávání převodních vztahů jednotek rychlosti
úlohy o rovnoměrném pohybu (využívat početní i grafické řešení)
práce s grafem funkce
pravoúhlá soustava souřadnic"
|
|
Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky baroka, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek.
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti.
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé.
|
Baroko a osvícenství.
Hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století.
Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky.
|
Kultura v 17. a 18. století (baroko, rokoko, klasicismus).
Anglie, Francie, USA.
Velká francouzská revoluce, Napoleon, napoleonské války.
|
Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší šálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vytváří a volí jednoduché doprovody |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
hudební aktivity
rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie
|
kompozice - hledání zajímavého kompozičního detailu na vybraném díle a jeho zvětšení
zpěv vybraných písní s doprovodem, tvorba doprovodu v hudebním programu |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
Míčové hry.
Florbal.
Doplňkové sporty.
Základní lidské potřeby a jejich hierarchie, složky zdraví a jejich interakce. |
|
Člověk a svět práce |
Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. |
způsoby placení, nakládání s penězi |
prezentace - poster Já manažer |
Člověk a příroda |
Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a lidskou společnost.
Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a lidskou společnost.
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
vnitřní procesy v přírodní sféře
vnější procesy v přírodní sféře
názvy a značky chemických prvků |
|