Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 06.12.2021 do 22.12.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché; v souvětí pak věty hlavní a vedlejší formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního představení a názory na umělecké dílo (recenze, kritika, ...) porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie (rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu) PT: Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj kreativity druhy vět vedlejších vytváří čtenářský záznam - součástí je také charakteristika a dopis
Anglický jazyk Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. -porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu).zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci. Project 3, lekce 5A, B, C Vánoce Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Španělský jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost. Zkoušení - téma "Oblečení" - Hoy llevo...+ slovní zásoba.
Německý jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. Porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět. Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností. Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace. Tvorba otázek. Gramatika: Vazba ich möchte + infinitiv. Slovesa s odlučitelnou předponou. Témata: Mein Tagesprogramm, Advent und Weihnachtszeit - zvyky a tradice v německy mluvících zemích.
Matematicko fyzikální základ nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací; užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem plánování individuálního vzdělávací pokroku v rámci přípravy na pís. práci opakování vlastností rovinných útvarů a jejich doplnění zavedení výkonu
Člověk a společnost Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Posoudí význam ochrany lidských práv a svobod. Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky. Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech. "Charta lidských práv PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – Listina základních práv a svobod. Rozložení surovinových a energetických zdrojů. 8.12. test - Významné evropské státy v 17. a 18. století.
Estetická výchova interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. provádí jednoduché hudební improvizace. výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis //Pr. Téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – artefakty mající vztah k Evropě a světu. vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu interpretace vybraných uměleckých děl baroka, romantismu, klasicismu... "zhudebnění" vybraného uměleckého díla pomocí orfových nástrojů
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. Volejbalová průprava, hra. Gymnastika. Doplňkové sporty. Výživa - stravovací režim, obecná doporučení, živiny.
Člověk a svět práce Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. inflace
Člověk a příroda Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi. Vysvětlí základní faktory ovlivňující rozpouštění pevných látek. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání neživé přírody. oddělování složek směsí faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky laboratorní práce PT: Osobnostní a sociální výchova, kooperace, týmová spolupráce