| Český jazyk a literatura |
Rozlišuješ mluvenou a písemnou podobu slova. (rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova) Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru) Třídíš podstatná jména. (porovnává a třídí slova podle zobecněného významu - děj, věc, okolnost, vlastnost) Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) Aktivně nasloucháš ostatním. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti) Respektuješ základní komunikační pravidla v rozhovoru. (respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru) |
vztah hlásky a písmena výslovnost samohlásek, souhlásek a souhláskových skupin opakování z 2. ročníku základní seznámení se slovními druhy - opakování z 2. ročníku podstatná jména, slovesa, spojky třídění slov podle významu čtení s porozuměním pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami) oslovení, zahájení a ukončení dialogu, střídání rolí mluvčího a posluchače, zdvořilé vystupování |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání. |
| Anglický jazyk |
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal Rozumí obsahu jednoduchého krátkého mluveného textu. |
Procvičování počítání do deseti, názvy barev a rodinných příslušníků. Písnička, říkanky |
|
| Člověk a jeho svět |
Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.) Určuješ rostliny a živočichy ve svém okolí. (uvede příklady výskytu organismů ve známé lokalitě.) Určuješ čas a provádíš jednoduché převody jednotek. (orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času) Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 1 000. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Zobrazíš přirozená čísla do 1 000 na číselné ose. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) |
třídění přírodnin podle společných znaků výčet organismů v dané lokalitě určování času čtení a zápis čísel do 1000 zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 1000 násobení a dělení v oboru malé násobilky |
|
| Kultura ducha a těla |
Zvládáš atletická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) |
atletika: vytrvalostní běh 5 – 10 minut, rychlý běh 20 – 50 m, skok do dálky (spojení rozběhu a odrazu), hod míčkem z místa a z rozběhu různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály zpěv jednoduchých písní v jednohlase |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření. |