Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 3. ročník od 22.11.2021 do 03.12.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozlišuješ větu jednoduchou a souvětí. (spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy. Poznáš slova příbuzná a vyhledáš je v textu. (vyhledává v textu slova příbuzná) Rozlišuješ ve slově kořen. (rozlišuje ve slově kořen) Rozlišuje ve slově část příponovou, předponovou. (rozlišuje ve slově část příponovou, předponovou) Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech) Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) věta a souvětí, spojky a jejich funkce, spojovací výrazy, vzorce souvětí zásady příbuznosti slov - vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná kořen slova, různé tvary téhož slova, příbuzná slova, přípony, předpony obojetné souhlásky - vyjmenovaná slova po Z,S,P čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie) čtení s porozuměním návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce souvislé a srozumitelné písemné sdělení formální úprava textu Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů.
Anglický jazyk Píše slova na základě textové a vizuální předlohy. Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal. Dokončení tém. celku zvířata, doplňování písmen do slov a doplňování slov do vět. Hry rozvíjející zapamatování psané podoby slov. Postupné osvojování slovní zásoby související s tém. celkem Škola, Školní potřeby. Písničky, říkanky.
Člověk a jeho svět Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1 000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu) Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.) Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije) písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000 násobení a dělení v oboru malé násobilky bod, přímka, polopřímka, úsečka rýsování úseček dané délky, zobrazení v rovině řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají kultura a historie Prahy pražské báje a pověsti třídění přírodnin podle společných znaků, živočichové Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Kultura ducha a těla Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) Spolupracuješ při týmových míčových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Vyjadřuje city v jednoduchých situacích. různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály zpěv jednoduchých písní v jednohlase základní lidské city sportovní hry a míčové hry; základy sportovních a míčových her – manipulace s míčem odpovídající velikosti a hmotnosti, herní činnosti jednotlivce, spolupráce ve hře, průpravné hry, utkání podle zjednodušených pravidel minisportů Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.