Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 3. ročník od 18.10.2021 do 05.11.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru) Poznáš slova příbuzná a vyhledáš je v textu. (vyhledává v textu slova příbuzná) Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) slovní druhy - podstatná jména, přídavná jména, slovesa, předložky, spojky zásady příbuznosti slov volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, dokončování a přetváření textu souvislé a srozumitelné písemné sdělení formální úprava textu čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie) Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování.
Anglický jazyk Píše slova na základě textové a vizuální předlohy Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal. Rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného i mluveného textu, pokud má k dispozici vizuální oporu. Opakování a procvičování psaní hraček a čísel do dvaceti. Procvičování slovní zásoby související s tém. celkem zvířata. Písničky, říkanky. Četba a poslech komiksu v učebnici. Vyhledávání známých slov v textu. Zájmena: He, she, I, you. Sloveso být
Člověk a jeho svět Porovnáváš přirozená čísla do 1 000. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1 000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš krychli, kvádr, válec, jehlan, kužel. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa a nachází je ve svém okolí) Víš, jak požádat o pomoc pro sebe i pro jiné na tísňových linkách. (v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe i pro jiné, ovládá způsoby komunikace s operátory tísňových linek.) Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu) porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 1000 písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000 násobení a dělení v oboru malé násobilky řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají úsečka, rýsování úseček dané délky krychle, kvádr - vrchol, stěna, hrana - počty na tělese žádost o pomoc, zásady komunikace na tísňových linkách kultura a historie Prahy - Vyšehrad Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Kultura ducha a těla Rozeznáš základní vlastnosti tónů. (rozlišuje jednotlivé kvality tónů) Správně držíš tělo při různých cvičeních. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech; zaujímá správné základní cvičební polohy) Zvládá jednoduchá speciální cvičení související s vlastním oslabením. Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) základní vlastnosti tónů (výška, síla, délka, barva) základní cvičební polohy a správné držení těla v nich zdravotní TV, kompenzační, vyrovnávací a relaxační cvičení různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.