Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
skloňování jmenné, pravopisné zásady |
skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché.
uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché |
podstatná jména |
Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat |
Dokončení 2. lekce. Opakování přítomného času prostého a průběhového, slovesa MUST a opisné vazby HAVE TO...Písemná práce na slovní zásobu a gramatiku 2. lekce. |
Matematicko fyzikální základ |
Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. |
druhy úhlů v členění na - ostré, tupé, pravé, přímé a souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové, prvočíslo
rozklad na součin prvočísel |
V rámci tohoto období proběhne také projektový den, kde bude mimo jiné zakotveno téma elektřiny. |
Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci)
Učivo: projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí. |
|
Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci.
Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování.
Rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa.
přírodní oblasti, podnebné oblasti |
antické Řecko
právo - soubor práv a povinností
přírodní oblasti, podnebné oblasti |
Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. |
Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
intonování písní
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
HV - vymýšlení vlastního textu k vybrané písni a jeho prezentace
VV - orientální město - kresba inspirovaná orientálním uměním s využitím textur |
Informační a komunikační technologie |
Žák zná základy algoritmizace a využívá je při objektovém programování. Žák používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji. Žák aktivně využívá výukových programů. |
samostatná práce v programu Scratch |
práce na dílčích úkolech v programu Scratch a příprava na projekt |
Člověk a svět práce |
Vytvoří jednoduchý elektrický obvod za pomocí různých elektrických spojů a součástek. |
Elektrické spoje, vodiče, základní elektrické součástky a jednoduchý elektrický obvod; |
návaznost na MF " sestaví správně podle schématu jednoduchý elektricky obvod.", hodnoceno v MF. |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
gymnastika, moderní gymnastika
estetická cvičení s hudbou
doplňkové sporty - vybíjená, přehazovaná, florbal |
Žák usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |