Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární žánry a představitele středověké literatury.
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá při komunikaci.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Zná a uplatňuje správně zásady českého pravopisu při psaní i/y.
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech. |
staroslověnské písemnictví; kronika, legenda, satira
časování sloves
podmět a přísudek - opakování
shoda podmětu a přísudku
popis pracovního postupu - práce s osnovou |
|
Anglický jazyk |
• Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat.
• Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text)
• zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
témata: životní etapy, rodina
Gramatika: sloveso "to be" v minulém čase (kladná a záporná oznamovací věta, otázka, odpovědi)
V učebnice Project lekce 1/A |
Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
vyplní základní údaje o sobě ve formuláři |
rodina a popis postavy
reakce na otázky |
opakování probrané slovní zásoby, slovesa ser a tener, časování sloves 1- - 3 třídy
zájmena a tvorba otázek
měsíce v roce - otázka na datum narození
práce s učebnicí
četba textu - procvičení výslovnosti |
Německý jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
- zápis a doplňování slov či slovních spojení číselné i nečíselné povahy |
Gramatika:
- Tvorba otázek a pořádek slov ve větě
- Zápor v německé větě
Téma: Meine Hobbys |
Matematicko fyzikální základ |
určuje vztah přímé anebo nepřímé úměrnosti;
načrtne a sestrojí rovinné útvary;
změří velikost působící síly |
přímá a nepřímá úměrnost; trojčlenka;
Konstrukce lichoběžníku
měření síly |
|
Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
opakování:
stavba a funkce těla, orgánových soustav (obratlovci - paryby, ryby)
rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (obratlovci - ryby, paryby)
práce s atlasem |
Test - paryby, ryby (v týdnu od 10. 1. - 14.1.) dle skupin |
Člověk a společnost |
Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech.
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech.
Rozpozná základní znaky období románského, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období.
Analyzuje a aplikuje empatii v kolektivu. |
práce s videem, doplnění informací, otevřené a uzavřené otázky
počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě
znaky románského umění - významné památky u nás |
v týdnu od 5.1. opakující kratší test
Přemyslovci, Kosmas, živé obrazy, obhajoba Boleslava I. , co je podstatné v textu- vyhledávání, práce s mapou, referáty
ročníkový projekt - spolupráce |
Estetická výchova |
Realizuje na základě svých schopností a dovedností písně a skladby různých hudebních stylů a žánrů.
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. |
Hudební styly a žánry 20. a 21. st.; tvorba vlastní písně
Vztah obsahu a formy uměleckého vyjádření; prezentace vlastních/cizích výtvorů
Reflexe na vlastní tvorbu
Malba a kresba |
Práce s hudebním programem Garage band. |
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v multimediální formě. (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) |
Zpracuje informace v multimediální podobě. Záznam a úprava zvuku a videosekvencí.
Používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji. |
|
Člověk a svět práce |
Typy rozpočtů - schodkový, vyrovnaný, přebytkový |
|
|
Tělesná výchova |
Žák osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech.
Žák usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
přehazovaná, volejbalová průprava, doplňkové sporty |
|
Člověk a příroda |
Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. |
Ryby - vnitřní orgány |
Propojení s EV tvorba otvírací ryby |