Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy.
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl.
Rozlišuje významové vztahy ve větě jednoduché a souvětí.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
opakování druhů vět vedlejších, věta doplňková, opakování poměrů mezi větami hlavními |
|
Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
• promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou)
• popis plánů ve smysluplném navazujícím projevu |
Průř. téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
V učebnici lekce 2/A,B,C
témata a slovní zásoba: dobrovolnictví, přídavná jména k popisu místa, cestování gramatika: budoucnost vyjádřená pomocí "will", "going to" a přítomným časem průběhovým |
Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně
zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
gerundium, nepřízvučná zájmena |
práce s textem, gustar/encantar, 3. a 4. pád zájmen, domlouvání schůzky telefonem
lekce 10 - Vamos de excursión
současná španělská kinematografie - PT: Multikulturní výchova |
Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
- stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace |
Nová slovní zásoba k tématu Meine Wohnung
Gramatika: stupňování přídavných jmen |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší reálné situace pomocí rovnic a jejich soustav |
Úlohy o pohybu |
|
Svět přírody |
Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka.
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života.
Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech.
Rozliší nejjednoduší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. |
viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí
přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl
chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin
v praxi významné uhlovodíky - alkany
v praxi významné uhlovodíky s vícenásobnými vazbami
paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva |
|
Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit. |
- vznik Československa, dějiny První republiky (1918-1938)
- malý a velký státní znak, státní vlajka, pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy
- krajské členění České republiky |
|
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
hudební aktivity |
VV - malba na plátno podle vlastního návrhu
HV - workshop slampoetry s Anatolem Svahilcem |
Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
příprava prezentací - vzdělávací systémy ve světě |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
herní systémy v košíkové a odbíjené |
|