Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 31.01.2022 do 11.02.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního představení a názory na umělecké dílo (recenze, kritika, ...) porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpozná přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů (úvaha, anotace, recenze, rozhovor, vyprávění, ...) Máj, intepretace; filmová ukázka tvorba čtenářského záznamu
Anglický jazyk Zeptá se na základní informace. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět v předpřítomném čase. Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou). Vyjádření zkušenosti pomocí předpřítomného času. Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project 3 lekce 5 D, Culture
Španělský jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět Informace o bydlišti, udání adresy + rozdílnost psaní adres ve Španělsku. Reaguje na otázky ohledně bydliště- orientace ve městě. Vytvoří inzerát (prodej domu atd.) Jak se bydlí ve španělsky mluvících zemích - vliv klimatu. Použití sloves ESTAR a HAY - město, dům, letiště.
Německý jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě. Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. Nepravidelná slovesa. Předložky se 4. pádem. Téma: Orientierung in der Stadt.
Matematicko fyzikální základ využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh - dokončení sčítá a násobí mnohočleny načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar druhy energií, přeměna energií, zákon zachování energie sčítání a násobení mnohočlenů typu -3(2a+6b) .... osová a středová souměrnost vyhledávání souměrných útvarů
Člověk a společnost Klasicismus, empír. Průmyslová revoluce. Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech (PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) Historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi. (PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) Napoleon a napoleonské války - test.
Estetická výchova vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. poslech a reflexe kompozice hudební skladby hudební aktivity utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality VV - architektura je řeč - návrhy architektury inspirované citátem, jejich srozumitelné vysvětlení před ostatními HV - poslech a reflexe hudebních skladeb (klasická hudba)
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesní zdatnosti. Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností. Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení. Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. Volejbal. Gymnastika a kondiční formy cvičení. Doplňkové sporty. Prezentace připravených témat v rámci zdravé výživy.
Člověk a svět práce Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém ČR Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací sobě.
Člověk a příroda Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. hmotností zlomek a koncentrace roztoků složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé půdní druhy, půdní typy, hospodářský význam půd. PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství.