Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární žánry a představitele středověké literatury.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Používá pravidla pro správné psaní koncovek přísudku.
Používá správně pojmy literární teorie.
Vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je odpovídajícím způsobem.
Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech.
Odlišuje spisovný a nespisovný projev. Dorozumívá se kultivovaně, výstižně a vhodnými jazykovými prostředky (slovními i neslovními). |
Staroslov. písemnictví, Kosmas; lit. žánry středověké literatury
Základní a rozvíjející větné členy (vč. jejich druhů); graf věty jednoduché
Shoda přísudku a podmětu, resp. několikanásobného podmětu
Literární pojmosloví a jeho používání v praxi
Reflexe četby - debatní kroužky
Uplatňování zásad komunikace a pravidel dialogu
Popis uměleckého díla.
Svatý Valentýn - práce s textem |
17. 2. - test na větné členy a shodu přísudku a několikanás. podmětu
15. a 22. proběhnou debatní kruhy na reflexi četby
kontrola zadané práce ve dvojici - reflexe, práce s chybou
tvorba vlastního textu a reklamního letáku, diskuse nad díly
hra se slovy - tabu |
Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Zeptá se na základní informace. |
- porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Téma - rodina
Vyjádření minulých událostí
V učebnici lekce 1/D + opakování lekce, úvod do lekce 3 |
Španělský jazyk |
vyplní základní údaje o sobě ve formuláři
zapojí se do jednoduchých rozhovorů
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně |
otázky a odpovědi
profese, bydliště
slovesa 3. tříd - ar, -er, -ir |
identifikační karta - reakce na otázky
rozhovor
procvičování slovesných tříd - práce s textem v učebnici, tvorba vlastních jednoduchých vět
úvod téma: Animales |
Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
- psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma
sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů
- používání základních zdvořilostních obratů
poskytnutí konkrétních informací |
Gramatika:
- časové předložky "im, am, um"
- určování času
Téma: Vier Jahreszeiten, Monaten. Wetter.
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace. |
Matematicko fyzikální základ |
provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru;
řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem
Využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání změn pohybu těles při působení stálé výsledné síly v jednoduchých situacích |
poměr
dělení celku na části v daném poměru
Newtonovy zákony |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v současném světě (PT: Multikulturní výchova - kulturní diference jako obohacující prvek. )
Poslední Přemyslovci.
Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti.
Aplikuje empatii v kolektivu. |
vymezení pojmů, práce s tématem Lidská práva
Přemysl Otakar II., Václav II. , Václav III.
Jak se žilo. |
tvorba plakátku - Stop rasismu
referáty, výpisky, práce s textem a videem (samostatná práce)
Práce ve skupinách + referáty - jídelníček, lékařství, hygiena, černá smrt. Módní policie - středověká móda.
propojení s ČJ - debatní čtenářské kluby |
Estetická výchova |
Reprodukuje na základě svých schopností a dovedností hudební motivy, témata či části skladeb.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
Realizuje na základě svých schopností a dovedností písně a skladby různých hudebních stylů a žánrů.
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
Tvorba písně v hudebním programu Garage band
Prezentace výtvarných kolekcí |
|
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v rastrovém grafickém programu. (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) |
využití nabytých znalostí při práci na zadané téma |
Práce ve Photoshopu |
Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu,
náčrtu, plánu,
jednoduchého programu
daný model. |
|
|
Tělesná výchova |
Žák usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Žák rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové cvičení - volejbalová průprava, basketbalová průprava. Žák aplikuje osvojované pohybové dovednosi v zařazovaných doplňkových sportech. |
volejbalová průprava, basketbalová průprava, kondiční cvičení, doplňkové sporty |
|
Člověk a příroda |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin - plazi.
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů - bezobratlí.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin - bezobratlí. |
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (plazi)
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí)
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí)
práce s atlasem |
test - plazi
Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |