Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele literatury fašistické okupace.
Uvádí základní směry a představitele v literatuře v období 1945-1968.
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl.
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. (odhalování stylistických nedokonalostí; znaky textů různých funkčních stylů). PT: Mediální výchova, tvorba mediálních sdělení, práce v realizačním týmu |
čtení vybraných ukázek a jejich interpretace; práce s textem
pravopisná procvičování |
|
Anglický jazyk |
Žák rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
• porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
• popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
témata a slovní zásoba: věda - pokusy, vynálezy
gramatika: modální slovesa k vyjádření nutnosti, zákazu, doporučení
v učebnici lekce 3 - Respect |
Španělský jazyk |
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
rozpoznávání známých slov a slovních spojení, porozumění významu
porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům" |
Slovní zásoba Comida y bebida, výroba menu restaurace, oblíbené jídlo. Jak nakupovat potraviny, jak udávat množství. Porovnávací výrazy tan - como.
test na slovíčka a fráze v týdnu od 21.3. opakování číslovek, poslechová cvičení
La comida típica en los países hispanohablantes - práce s textem, překladová cvičení, ochutnávka - domluva na konkrétním datu (možnost vaření) |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
- porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě
- reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů
- otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Gramatika:
- Minulý čas (perfektum, préteritum)
- Sloveso "TUN"
Téma:
- Beim Arzt + Körperteile
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. |
Matematicko fyzikální základ |
Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků.
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic.
Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní.
Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. |
Úvod k tématu podobnost
Procvičování - slovní úlohy
Aktivita - Jak věci fungují - principy využití elektromagnetismu
Druhy elektráren a jejich principy |
|
Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí.
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - oběhová, mízní
problematika zdraví (PT: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - otevřená a pozitivní komunikace.)
přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl |
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu. |
Druhá světová válka (významné události vojenských dějin války + zařazení na časovou osu)
Antisemitismus a holokaust |
PT: Multikulturní výchova, kulturní diference –základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice. |
Estetická výchova |
realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století //P.T. .Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury.
hudební aktivity
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
VV - malba na plátna - dokončení
HV - "Hitstory" - seznamování s historií vybraných hudebních hitů 20. století |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin, uživatele internetu. |
atletika-skok vysoký, sportovní gymnastika, doplňkové sporty |
|
Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
problematika trhu práce |
PT: multikulturní výchova, etnický původ, postavení národnostních menšin na trhu práce |