Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 3. ročník od 28.03.2022 do 08.04.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Znáš základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty. (odůvodňuje a píše správně velká písmena v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování) Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech) Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru) U podstatných jmen určíš pád, číslo a rod. U sloves určíš osobu, číslo a čas. (užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves) Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty obojetné souhlásky, vyjmenovaná slova po B, L, M, P, S, Z všechny slovní druhy - vyhledávání a určování v textu číslo a rod u podstatných jmen, číslo a čas u sloves čtení s porozuměním návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce souvislé a srozumitelné písemné sdělení, formální úprava textu volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu dramatizace, dokončování a přetváření textu Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů. Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Anglický jazyk Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal. Rozumí obsahu jednoduchého krátkého mluveného textu. Píše slova na základě textové a vizuální předlohy. Seznámení s anglickou abecedou. Hláskování vlastních jmen a krátkých známých slov. Hry rozvíjející slovní zásobu. Postupné osvojování slovní zásoby související s oblékáním. Poslech písniček a textů z učebnice. Dokončení tém. celku: Jídlo. Doplňování slov do textu. Křížovky, osmisměrky
Člověk a jeho svět Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš krychli, kvádr, válec, jehlan, kužel. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa a nachází je ve svém okolí) Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zaokrouhluješ přirozená čísla a odhaduješ výsledky. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel) Zpaměti sčítáš a odčítáš dvojciferná čísla. (provádí zpaměti sčítání a odčítání dvojciferných čísel) Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) násobení a dělení v oboru malé násobilky Provádíš jednoduché pokusy. (provádí jednoduché pokusy u skupiny známých látek, určuje jejich společné a rozdílné vlastnosti.) Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu) Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije) válec, jehlan, kužel, vrchol, stěna, hrana - počty na tělese písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000 zaokrouhlování na sta a desítky, zaokrouhlování pro odhady a výsledky sčítání a odčítání dvojciferných čísel násobení a dělení v oboru malé násobilky založení jednoduchého pokusu, sledování zadaných vlastností a jevů kultura a historie Prahy - Velikonoce v Praze pražské báje a pověsti
Kultura ducha a těla Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) Pečuješ o rostliny a vytváříš jim podmínky pro růst. (pečuje o nenáročné rostliny) Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) činnosti napomáhající ke splnění očekávaných výstupů; vzdělávací obsah se prolíná všemi výstupy gymnastika, základy akrobacie (průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed), přeskok (nácvik odrazu z můstku na nízkou švédskou bednu), cvičení na žebřinách různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály zajištění základních životních podmínek rostlin zpěv jednoduchých písní v jednohlase Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.