Český jazyk a literatura |
Znáš základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty. (odůvodňuje a píše správně velká písmena v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování)
Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech)
Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru)
U podstatných jmen určíš pád, číslo a rod. U sloves určíš osobu, číslo a čas. (užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves)
Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev)
Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení)
Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) |
základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty
obojetné souhlásky, vyjmenovaná slova po B, L, M, P, S, Z
všechny slovní druhy - vyhledávání a určování v textu
číslo a rod u podstatných jmen, číslo a čas u sloves
čtení s porozuměním
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce
souvislé a srozumitelné písemné sdělení, formální úprava textu
volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu
dramatizace, dokončování a přetváření textu |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
Anglický jazyk |
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal.
Rozumí obsahu jednoduchého krátkého mluveného textu.
Píše slova na základě textové a vizuální předlohy. |
Seznámení s anglickou abecedou. Hláskování vlastních jmen a krátkých známých slov.
Hry rozvíjející slovní zásobu. Postupné osvojování slovní zásoby související s oblékáním.
Poslech písniček a textů z učebnice.
Dokončení tém. celku: Jídlo.
Doplňování slov do textu. Křížovky, osmisměrky |
|
Člověk a jeho svět |
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš krychli, kvádr, válec, jehlan, kužel. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa a nachází je ve svém okolí)
Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zaokrouhluješ přirozená čísla a odhaduješ výsledky. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel)
Zpaměti sčítáš a odčítáš dvojciferná čísla. (provádí zpaměti sčítání a odčítání dvojciferných čísel)
Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) násobení a dělení v oboru malé násobilky
Provádíš jednoduché pokusy. (provádí jednoduché pokusy u skupiny známých látek, určuje jejich společné a rozdílné vlastnosti.)
Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu)
Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije) |
válec, jehlan, kužel, vrchol, stěna, hrana - počty na tělese
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000
zaokrouhlování na sta a desítky, zaokrouhlování pro odhady a výsledky
sčítání a odčítání dvojciferných čísel
násobení a dělení v oboru malé násobilky
založení jednoduchého pokusu, sledování zadaných vlastností a jevů
kultura a historie Prahy - Velikonoce v Praze
pražské báje a pověsti |
|
Kultura ducha a těla |
Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace)
Pečuješ o rostliny a vytváříš jim podmínky pro růst. (pečuje o nenáročné rostliny)
Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) |
činnosti napomáhající ke splnění očekávaných výstupů; vzdělávací obsah se prolíná všemi výstupy
gymnastika, základy akrobacie (průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed), přeskok (nácvik odrazu z můstku na nízkou švédskou bednu), cvičení na žebřinách
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba
hra s barvou
experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály
zajištění základních životních podmínek rostlin
zpěv jednoduchých písní v jednohlase |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření. |