Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování.
Používá správně pojmy literární teorie.
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech. |
Graf věty jednoduché, interpunkce ve VJ
Porovnání literárního námětu a jeho filmového / divadelního zpracování
Literární pojmosloví a jeho používání v praxi
popis uměleckého díla, líčení |
zhodnocení slohové práce - ve dvojici, úvod k dalšímu komunikačnímu žánru |
Anglický jazyk |
Žák mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Žák rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
• promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou
• odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí
Průřezová témata:
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. |
téma: Time zones - English speaking countries
gramatika: minulý čas průběhový
slovní zásoba: každodenní činnosti, přírodní katastrofy
v učebnici lekce 3/A,B |
Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů
napíše jednoduché texty týkající se osvojovaných témat |
• používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací
• psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma; sestavování krátkých písemných sdělení, poděkování, dotazů a vzkazů |
Věk, profese, oblíbené činnosti, bydliště- procvičování otázek, rozšíření slovní zásoby. Slovesa pravidelná všech 3 tříd. Zájmena přivlastňovací. Vazby tener que a deber (povinnost, nutnost). Slovní zásoba - zvířata- jak zvíře vypadá, co dělá, jeho popis, kde žije. Tvorba vlastního textu.
Práce s textem o zvířeti. |
Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
- psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma
sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů
- používání základních zdvořilostních obratů
poskytnutí konkrétních informací |
Gramatika:
- časové předložky "im, am, um"
- určování času
Téma: Vier Jahreszeiten, Monaten. Wetter.
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace. |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší aplikační úlohy na procenta
Aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů
Řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem |
Procento - úvod do tématu
Příklady a slovní úlohy s procenty;
Moment síly
Uzavření tématu - úlohy z běžného života |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v současném světě (PT: Multikulturní výchova - kulturní diference jako obohacující prvek. ) - Analyzuje a aplikuje empatii v kolektivu (ročníkový projekt, spolupráce).
Rozpozná základní znaky období gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období.
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech.
Rozlišuje zásadní
společenské znaky
důležité pro vymezení,
ohraničení a určení
regionů světa.
Lokalizuje na mapách
a srovnává rozvojová jádra
a periferní zóny světadílů
a makroregionů světa. |
současná situace - diskuse dle zájmu, reakce, dotazy
gotické umění a vzdělanost, gotické památky, vláda Karla IV. , Mongolové - Zlatá horda (základní informace)
Severní Evropa (Skandinávie)
Jižní Evropa (Španělsko, Portugalsko, Itálie, Řecko) |
současná situace - diskuse dle zájmu, reakce, dotazy
další část ročníkového projektu Agent 007- Mise 004 - 15.3. vycházka po Praze - propojení s učivem ČS, ČJ, MF - město, jeho vývoj a proměny, gotika, vláda Karla IV., práce s mapou v terénu.
práce s informacemi, vyhledávání chyb, skupinová práce
opakovací testík ČS dějiny - Karel IV., města v týdnu od 21.3.
opakovací testík Skandinávie |
Estetická výchova |
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
Realizuje na základě svých schopností a dovedností písně a skladby různých hudebních stylů a žánrů. |
Vztah obsahu a formy uměleckého vyjádření; prezentace vlastních/cizích výtvorů
Reflexe na vlastní tvorbu
Tvorba vlastní písně v programu Garage band - dokončení. |
Uzavření a prezentace výtvorů v rámci projektu Jurský park |
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v rastrovém grafickém programu. (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) |
Úprava a kombinování fotografií s využitím nabytých znalostí při práci na zadané téma |
Práce v programu Photoshop |
Člověk a svět práce |
Rozlišuje a porovnává
úlohu výroby, obchodu
a služeb, uvede příklady
jejich součinnosti. |
hospodářské sféry
primární, sekundární,
terciární, kvartérní |
|
Tělesná výchova |
Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Žák usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
kondiční cvičení, rozvoj zdravotně orientované zdatnosti, základy atletických disciplín, atletická abeceda, skok vysoký, basketbalová průprava, doplňkové sporty |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice. |
Člověk a příroda |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů - bezobratlí.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin - bezobratlí.
Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu.
Rozezná hranice mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) - žahavci
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí) - žahavci
práce s atlasem |
Poster - podmořský svět, biomy |