Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 14.03.2022 do 25.03.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. Používá správně pojmy literární teorie. Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech. Graf věty jednoduché, interpunkce ve VJ Porovnání literárního námětu a jeho filmového / divadelního zpracování Literární pojmosloví a jeho používání v praxi popis uměleckého díla, líčení zhodnocení slohové práce - ve dvojici, úvod k dalšímu komunikačnímu žánru
Anglický jazyk Žák mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Žák rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. • promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou • odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. téma: Time zones - English speaking countries gramatika: minulý čas průběhový slovní zásoba: každodenní činnosti, přírodní katastrofy v učebnici lekce 3/A,B
Španělský jazyk zapojí se do jednoduchých rozhovorů napíše jednoduché texty týkající se osvojovaných témat • používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací • psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma; sestavování krátkých písemných sdělení, poděkování, dotazů a vzkazů Věk, profese, oblíbené činnosti, bydliště- procvičování otázek, rozšíření slovní zásoby. Slovesa pravidelná všech 3 tříd. Zájmena přivlastňovací. Vazby tener que a deber (povinnost, nutnost). Slovní zásoba - zvířata- jak zvíře vypadá, co dělá, jeho popis, kde žije. Tvorba vlastního textu. Práce s textem o zvířeti.
Německý jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. - psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů - používání základních zdvořilostních obratů poskytnutí konkrétních informací Gramatika: - časové předložky "im, am, um" - určování času Téma: Vier Jahreszeiten, Monaten. Wetter. PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace.
Matematicko fyzikální základ Řeší aplikační úlohy na procenta Aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů Řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem Procento - úvod do tématu Příklady a slovní úlohy s procenty; Moment síly Uzavření tématu - úlohy z běžného života
Člověk a společnost Rozpozná netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v současném světě (PT: Multikulturní výchova - kulturní diference jako obohacující prvek. ) - Analyzuje a aplikuje empatii v kolektivu (ročníkový projekt, spolupráce). Rozpozná základní znaky období gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. Lokalizuje na mapách a srovnává rozvojová jádra a periferní zóny světadílů a makroregionů světa. současná situace - diskuse dle zájmu, reakce, dotazy gotické umění a vzdělanost, gotické památky, vláda Karla IV. , Mongolové - Zlatá horda (základní informace) Severní Evropa (Skandinávie) Jižní Evropa (Španělsko, Portugalsko, Itálie, Řecko) současná situace - diskuse dle zájmu, reakce, dotazy další část ročníkového projektu Agent 007- Mise 004 - 15.3. vycházka po Praze - propojení s učivem ČS, ČJ, MF - město, jeho vývoj a proměny, gotika, vláda Karla IV., práce s mapou v terénu. práce s informacemi, vyhledávání chyb, skupinová práce opakovací testík ČS dějiny - Karel IV., města v týdnu od 21.3. opakovací testík Skandinávie
Estetická výchova Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. Realizuje na základě svých schopností a dovedností písně a skladby různých hudebních stylů a žánrů. Vztah obsahu a formy uměleckého vyjádření; prezentace vlastních/cizích výtvorů Reflexe na vlastní tvorbu Tvorba vlastní písně v programu Garage band - dokončení. Uzavření a prezentace výtvorů v rámci projektu Jurský park
Informační a komunikační technologie Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v rastrovém grafickém programu. (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) Úprava a kombinování fotografií s využitím nabytých znalostí při práci na zadané téma Práce v programu Photoshop
Člověk a svět práce Rozlišuje a porovnává úlohu výroby, obchodu a služeb, uvede příklady jejich součinnosti. hospodářské sféry primární, sekundární, terciární, kvartérní
Tělesná výchova Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Žák usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. kondiční cvičení, rozvoj zdravotně orientované zdatnosti, základy atletických disciplín, atletická abeceda, skok vysoký, basketbalová průprava, doplňkové sporty Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice.
Člověk a příroda Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů - bezobratlí. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin - bezobratlí. Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. Rozezná hranice mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) - žahavci rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí) - žahavci práce s atlasem Poster - podmořský svět, biomy