Český jazyk a literatura |
Analyzuje a řeší úlohy v nichž uplatňuje získané dovednosti a znalosti z různých oblastí českého jazyka |
komplexní opakování (okruhy: pravopis, tvarosloví, skladba, slovní zásoba, porozumění textu, analýza textu atd.) |
V týdnu od 4.4. - změna organizace výuky |
Anglický jazyk |
Žák rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• odvozování z daných souvislostí významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu
• porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů
• zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí. |
Aktivity spojené s projektem Erasmus+
modální slovesa k vyjádření nutnosti, zákazu, doporučení
v učebnici lekce 3 - Respect |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení |
La comida - prohlubování tématu, další slovní zásoba |
Má oblíbená bageta - práce s textem. Výroba menu, jak nakupovat potraviny
Slovní zásoba Comida y bebida. Jak nakupovat potraviny, jak udávat množství. Porovnávací výrazy tan - como. Minulý čas složený, tvorba příčestí minulého. |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
- porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě
- reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů |
Gramatika:
- Minulý čas (perfektum, préteritum)
Téma:
- Beim Arzt
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. |
Matematicko fyzikální základ |
Analyzuje a řeší úlohy v nichž uplatňuje osvojený matematický aparát |
Komplexní opakování |
V týdnu od 4.4. - změna organizace výuky |
Svět přírody |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uveden jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Orientuje se v přípravě a využití různých látek v praxi a jejich vlivech na životní prostředí a zdraví člověka.
Uplatňuje adekvátní způsoby chování a ochrany v modelových situacích ohrožení, nebezpečí i mimořádných událostí. |
v praxi významné halogenderiváty, karbonylové sloučeniny a karboxylové kyseliny
léčivé a návykové látky; pesticidy, detergenty, průmyslová hnojiva
klasifikace mimořádných událostí, varovné signály, základní úkoly ochrany obyvatelstva, evakuace, prevence mimořádných událostí |
Průřezové téma: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zásada předběžné opatrnosti. |
Člověk a společnost |
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Diskutuje o příčinách a důsledcích korupčního jednání. |
- antisemitismus a holokaust
- dějiny Československa v letech 1939-1948
- korupční jednání a klientelismus |
|
Estetická výchova |
realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů.
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století (p.t. .Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury.)
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
9B – „Hitstory“ – prezentace okolností vzniku slavných hudebních hitů (seznámení s hud.styly)
9A – malba na plátna podle vybraného návrhu, (příprava prezentací o vybraných současných umělcích) |
Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
vstup na trh práce, druhy pracovněprávních vztahů, výpočet mzdy, daňové slevy |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
sportovní gymnastika, atletická průprava, doplňkové sporty |
|