Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 3. ročník od 25.04.2022 do 06.05.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Znáš základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty. (odůvodňuje a píše správně velká písmena v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování) Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru) U podstatných jmen určíš pád, číslo a rod. U sloves určíš osobu, číslo a čas. (užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves) Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech) Píšeš čitelně a úhledně. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) Aktivně nasloucháš ostatním. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti) Respektuješ základní komunikační pravidla v rozhovoru. (respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru) základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty všechny slovní druhy - vyhledávání a určování v textu tvary podstatných jmen - číslo, rod tvary sloves - osoba, číslo, čas obojetné souhlásky, vyjmenovaná slova po V automatizace psacího pohybu návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce souvislé a srozumitelné písemné sdělení formální úprava textu čtení s porozuměním volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu dramatizace dokončování a přetváření textu pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami) oslovení, zahájení a ukončení dialogu, střídání rolí mluvčího a posluchače, zdvořilé vystupování Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů. Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání.
Anglický jazyk Rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného a mluveného textu. Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal. Píše slova na základě textové a vizuální předlohy. Porozumění textu s obrázkovou podporou Čtení a poslech komiksu v učebnici, dramatizace jednotlivých scének. Využití cvičení a videí na internetu. Zopakování názvů částí těla a slovesa have got. Popis osoby. Postupné osvojování slovíček a základních frází související s bydlením. Dokončení tematického celku souvisejícího s oblékáním.
Člověk a jeho svět Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš krychli, kvádr, válec, jehlan, kužel. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa a nachází je ve svém okolí) Zaokrouhluješ přirozená čísla a odhaduješ výsledky. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel) Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zpaměti sčítáš a odčítáš dvojciferná čísla. (provádí zpaměti sčítání a odčítání dvojciferných čísel) Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) násobení a dělení v oboru malé násobilky Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu) Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije) Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.) Popíšeš a zaznamenáš změny vybraných míst. (pozoruje a popíše změny v nejbližším okolí, obci (městě)) Víš, jak požádat o pomoc pro sebe i pro jiné na tísňových linkách. (v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe i pro jiné, ovládá způsoby komunikace s operátory tísňových linek.) řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají válec, jehlan, kužel, vrchol, stěna, hrana - počty na tělese zaokrouhlování na sta a desítky zaokrouhlování pro odhady a výsledky písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000 zaokrouhlování na sta a desítky, zaokrouhlování pro odhady a výsledky sčítání a odčítání dvojciferných čísel násobení a dělení v oboru malé násobilky kultura a historie Prahy - Velikonoce v Praze pražské báje a pověsti - Karlův most třídění přírodnin podle společných znaků pozorování změn v obci a jejich zaznamenávání žádost o pomoc, zásady komunikace na tísňových linkách Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Kultura ducha a těla Pečuješ o rostliny a vytváříš jim podmínky pro růst. (pečuje o nenáročné rostliny) Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Spolupracuješ při týmových míčových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Umíš vyjádřit svůj názor a diskutuješ nad výtvarným dílem. (na základě vlastních zkušeností nalézá a do komunikace zapojuje obsah výtvarných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil) zajištění základních životních podmínek rostlin zpěv jednoduchých písní v jednohlase sportovní hry a míčové hry; základy sportovních a míčových her – manipulace s míčem odpovídající velikosti a hmotnosti, herní činnosti jednotlivce, spolupráce ve hře, průpravné hry, utkání podle zjednodušených pravidel minisportů vyjádření svého názoru a schopnost diskuse nad výtvarným dílem svým či jiných Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání výtvarného vyjádření druhých jako zdroj poznání sebe sama.