Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 3. ročník od 09.05.2022 do 20.05.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru) U podstatných jmen určíš pád, číslo a rod. U sloves určíš osobu, číslo a čas. (užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves) Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech) Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) Aktivně nasloucháš ostatním. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti) Respektuješ základní komunikační pravidla v rozhovoru. (respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru) všechny slovní druhy - vyhledávání a určování v textu tvary podstatných jmen - pád, číslo, rod tvary sloves - osoba, číslo, čas všechna vyjmenovaná slova čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie) čtení s porozuměním souvislé a srozumitelné písemné sdělení formální úprava textu pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami) oslovení, zahájení a ukončení dialogu, střídání rolí mluvčího a posluchače, zdvořilé vystupování Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání.
Anglický jazyk Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal. Rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného a mluveného textu. Přiřadí mluvenou a psanou podobu téhož slova či slovního spojení. Osvojování slovní zásoby související s tématem bydlení. Názvy místností a jejich vybavení. Nácvik výslovnosti. Články v učebnici, časopisy, cvičení a videa na internetu. Procvičování abecedy, hláskování krátkých známých slov. Porovnání psané a mluvené podoby slova.
Člověk a jeho svět Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zaokrouhluješ přirozená čísla a odhaduješ výsledky. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel) Zpaměti sčítáš a odčítáš dvojciferná čísla. (provádí zpaměti sčítání a odčítání dvojciferných čísel) Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Určuješ čas a provádíš jednoduché převody jednotek. (orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času) Změříš teplotu, hmotnost, čas a objem. (změří základní veličiny pomocí jednoduchých nástrojů a přístrojů) Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu) Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije) Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.) Máš základní znalosti o svém těle, rodině a práci lidí. (uplatňuje elementární poznatky o sobě, rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí) Porovnáváš minulost a současnost ve svém životě. (na příkladech porovnává minulost a současnost) písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000 zaokrouhlování na sta a desítky zaokrouhlování pro odhady a výsledky sčítání a odčítání dvojciferných čísel násobení a dělení v oboru malé násobilky kružnice dělení geometrického útvaru na části řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají určování času základní jednotky času a jejich převody základní veličiny, jejich jednotky - čas a objem kultura a historie Prahy - Petřín pražské báje a pověsti - Hladová zeď třídění přírodnin podle společných znaků - savci, plazi, ptáci, obojživelníci a ryby způsoby využití poznatků o sobě a společnosti v životě současnost a minulost v našem životě - proměny způsobu života Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů Osobnostní a sociální výchova, poznávání lidí- rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech.
Kultura ducha a těla Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Pracuješ podle slovního návodu a předlohy. (pracuje podle slovního návodu a předlohy) Vedeš krátkou rozcvičku. (spojuje pravidelnou každodenní pohybovou činnost se zdravím a využívá nabízené příležitosti) Zvládáš atletická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Prezentuješ jevištní situaci před spolužáky, sleduje prezentaci ostatních. (prezentuje jevištní situaci před spolužáky, sleduje prezentaci ostatních) zpěv jednoduchých písní v jednohlase výroba jednoduchých předmětů podle slovního návodu a podle předlohy příprava organismu – příprava před pohybovou činností, uklidnění po zátěži, protahovací a uvolňovací cvičení atletika: vytrvalostní běh 5 – 10 minut, rychlý běh 20 – 50 m - měření času gymnastika - cvičení na žebřinách a další gymnastická cvičení základní stavební prvky dramatu - situace, postava, konflikt inscenační prostředky a postupy - jevištní tvar na základě improvizované situace a minipříběhu, přednes básně a prózy komunikace s divákem - prezentace, sebereflexe a hodnocení Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu. Osobnostní a sociální výchova, morální rozvoj, hodnoty, postoje, praktická etika - analýzy vlastních i cizích postojů a hodnot a jejich projevů v chování lidí.