Český jazyk a literatura |
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech.
Uvádí základní literární žánry a představitele renesanční literatury.
Vyhledá informace v různých typech katalogů, knihovně i dalších informačních zdrojích. |
životopis - text souvislý a strukturovaný
zamyšlení. argumentace
Dante, Boccaccio, Villon, Cervantes, Shakespeare; balada, povídka, román, drama
Encyklopedie, multimediální zdroje, knihovna, věrohodnost získaných informací… |
zadána slohová práce - životopis...Já za ...let
práce ve dvojici- reflexe
motivační dopis
propojení ČS a ČJ - zamyšlení - Měli by v Americe slavit Kolumbův den? |
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech - Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
- vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům
- písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat |
Slovní zásoba: vesmír, povolání, dopravní prostředky, cestování
Gramatika: budoucí čas "will" – vyjádření rozhodnutí a nabídky (kladná a záporná oznamovací věta, otázka), vyjádření budoucího děje pomocí "going to"
V učebnici lekce 2 |
Španělský jazyk |
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat
zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
předložky a sloveso estar |
užití slovesa estar, popis místa, nová slovní zásoba - ZOO, pohyb po zoo, směr
výroba plakátu |
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
představování sebe a členů rodiny
sdělení informací
popis skutečností |
Gramatika: Podstatná jména v 3. pádě.
Úvod do tématu: Essen und Trinken. |
Člověk a společnost |
Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka.
Popíše a demonstruje průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky.
Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování.
Rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady. |
renesance, humanismus, renesanční památky
zámořské objevy, svět na počátku novověku
právo - soubor práv a povinností
protiprávní jednání, jeho postih |
PT: Multikulturní výchova - diferenciace jako obohacující prvek
humanismus a renesance - základní znaky, vyhledávání informací, porovnávání umění gotiky a renesance, renesanční Florencie
malíř a vynálezce L. da Vinci
Anglie doby Tudorovců, W. Shakespeare a jeho doba |
Estetická výchova |
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. |
Reflexe na vlastní tvorbu
Kresba, malba a další výtvarné techniky |
Výtvarné zpracování renesance |
Informační a komunikační technologie |
Ovládá práci s tabulkovým kalkulátorem.
Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v tabulkovém kalkulátoru (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) |
Práce v tabulkovém editoru, tvorba jednoduché tabulky za využití základních početních operací
formát buňky
úvod do používání funkcí
tvorba grafu
využití nabytých znalostí při práci na zadané téma |
|
Tělesná výchova |
Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Žák zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. |
gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem |
|
Člověk a příroda |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin.
Rozlišuje a uvede příklady systému organismů - polulace, společenstva, ekosystémy.
Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému.
Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí)
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí)
práce s atlasem
ekosystém, populace, společenstvo
živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy
potravní řetězce
Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře, tropický deštný lest, lidské sídlo, kulturní krajina |
lapbook - členovci (odevzdání 1.6.) |