Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 09.05.2022 do 20.05.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech. Uvádí základní literární žánry a představitele renesanční literatury. Vyhledá informace v různých typech katalogů, knihovně i dalších informačních zdrojích. životopis - text souvislý a strukturovaný zamyšlení. argumentace Dante, Boccaccio, Villon, Cervantes, Shakespeare; balada, povídka, román, drama Encyklopedie, multimediální zdroje, knihovna, věrohodnost získaných informací… zadána slohová práce - životopis...Já za ...let práce ve dvojici- reflexe motivační dopis propojení ČS a ČJ - zamyšlení - Měli by v Americe slavit Kolumbův den?
Anglický jazyk Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech - Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. - vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům - písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat Slovní zásoba: vesmír, povolání, dopravní prostředky, cestování Gramatika: budoucí čas "will" – vyjádření rozhodnutí a nabídky (kladná a záporná oznamovací věta, otázka), vyjádření budoucího děje pomocí "going to" V učebnici lekce 2
Španělský jazyk stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat zapojí se do jednoduchých rozhovorů předložky a sloveso estar užití slovesa estar, popis místa, nová slovní zásoba - ZOO, pohyb po zoo, směr výroba plakátu
Německý jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. představování sebe a členů rodiny sdělení informací popis skutečností Gramatika: Podstatná jména v 3. pádě. Úvod do tématu: Essen und Trinken.
Člověk a společnost Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka. Popíše a demonstruje průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky. Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování. Rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady. renesance, humanismus, renesanční památky zámořské objevy, svět na počátku novověku právo - soubor práv a povinností protiprávní jednání, jeho postih PT: Multikulturní výchova - diferenciace jako obohacující prvek humanismus a renesance - základní znaky, vyhledávání informací, porovnávání umění gotiky a renesance, renesanční Florencie malíř a vynálezce L. da Vinci Anglie doby Tudorovců, W. Shakespeare a jeho doba
Estetická výchova Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. Reflexe na vlastní tvorbu Kresba, malba a další výtvarné techniky Výtvarné zpracování renesance
Informační a komunikační technologie Ovládá práci s tabulkovým kalkulátorem. Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v tabulkovém kalkulátoru (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) Práce v tabulkovém editoru, tvorba jednoduché tabulky za využití základních početních operací formát buňky úvod do používání funkcí tvorba grafu využití nabytých znalostí při práci na zadané téma
Tělesná výchova Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Žák zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem
Člověk a příroda Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Rozlišuje a uvede příklady systému organismů - polulace, společenstva, ekosystémy. Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému. Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí) práce s atlasem ekosystém, populace, společenstvo živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy potravní řetězce Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře, tropický deštný lest, lidské sídlo, kulturní krajina lapbook - členovci (odevzdání 1.6.)