Český jazyk a literatura |
Používáš ve slovech správné koncovky. Správně píšeš slova se skupinami bě/bje, vě/vje, pě a slova se zdvojenými souhláskami. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku)
Píšeš správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách. (píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách)
Rozlišíš komiks, bajku, poezii, příběh s dětským hrdinou a naučnou literaturu. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů)
Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas)
Zpracuješ text různými uměleckými způsoby. (volně reprodukuje text podle svých schopností)
Ve škole se snažíš vyvarovat hrubých výrazů. (eliminuje hrubé výrazy z verbální komunikace)
Vedeš rozhovor s druhými. (vede rozhovor s druhými o jejich prožitcích)
Položíš vhodnou otázku. (zvládá položit vhodnou otázku) |
opakování - kořen, předpona, přípona, vyvození koncovky, skupiny bě/bje, vě/vje, pě
vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná
komiks
uvědomělé plynulé čtení
tiché čtení s porozuměním
práce s textem
volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu
tvorba vlastního textu, dramatizace, vlastní výtvarný doprovod, referát (čtenářský list)
slovník komunikace
komunikace o někom jiném
vhodné formulování otázky |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
Anglický jazyk |
Rozumí jednoduchým krátkým textům (i poslechovým) z běžného života, zejména pokud má k dispozici doprovodné obrázky. Vyplní osobní údaje do formuláře nebo dotazníku. Seznámí se s aplikací kahoot. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení (předměty, osoby, zvířata, činnosti, číselné či časové údaje) v krátkém textu s tématem z běžného života. Doplňování informací číselné i nečíselné povahy (např. číslice, slova, slovní spojení), které se týkají jeho osoby, rodiny a kamarádů, zvířat nebo předmětů, které ho bezprostředně obklopují, a činností které běžně vykonává. |
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - omluva, pozdrav, prosba. |
Matematika a její aplikace |
Počítáš se závorkami. Provádíš výpočty ve správném pořadí. (využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání)
Zaokrouhluješ na desítky, sta a tisíce. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel)
Narýsuješ kruh, kružnici, trojúhelník, čtverec a obdélník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) |
principy asociativnosti a komutativnosti sčítání a násobení pravidla pro pořadí operací v oboru přirozených čísel (sčítání, odčítání, násobení, dělení) význam a užití závorek výhody sdružování čísel při sčítání několika sčítanců bez závorek
zaokrouhlování na tisíce, sta a desítky zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku
rýsování trojúhelníku
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium |
Člověk a jeho svět |
Vyčteš informace z mapy. (rozlišuje mezi náčrty, plány a základními typy map a vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy)
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Poznáš chování, které porušuje základní lidská práva. (rozpozná ve svém okolí jednání a chování, která se už tolerovat nemohou, a která porušují základní lidská práva)
Popíšeš způsob života lidí v pravěku a středověku. (srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik)
Plánuješ účelně svůj čas. (účelně plánuje svůj čas pro učení, práci, zábavu a odpočinek podle vlastních potřeb s ohledem na oprávněné nároky jiných osob)
Chápeš význam zdravého životního stylu. (uplatňuje základní dovednosti a návyky související s podporou zdraví a jeho preventivní ochranou)
Dodržuješ bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi. (dodržuje bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi)
Objasníš historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů)
Orientuješ se v čase. (pracuje s časovými údaji a využívá zjištěných údajů k pochopení vztahů mezi ději a mezi jevy)
Dodržuješ bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi. (dodržuje bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi) |
náčrt, plán, mapa
mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách, práce s portálem mapy.cz, případně maps.google.com
příchodu Slovanů
způsob života a hmotná kultura u Slovanů
základní lidská práva
denní režim - plánování, uspořádání času kalendář Google, vytvoření a spravování událostí
zdravý životní styl a preventivní ochrana zdraví
pravidla bezpečné práce s daty, bezpečná hesla a uživatelská jména
státní svátky a významné dny - 28. října
orientace v čase a časový řád
pravidla bezpečné práce s daty, bezpečná hesla a uživatelská jména |
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
Výchova demokratického občana - Občanská společnost a škola - způsoby uplatňování demokratických principů a hodnot v každodenním životě školy
digitální technologie, ideálně v rámci preventivního programu CELÁ TŘÍDA
digitální technologie, ideálně v rámci preventivního programu CELÁ TŘÍDA |
Kultura ducha a těla |
Pracuješ s notovým zápisem. (realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností (zpěvem, hrou, tancem, doprovodnou hrou) jednoduchou melodii či píseň zapsanou pomocí not)
Provádíš jednoduché hudební improvizace. (provádí elementární hudební improvizace)
Reaguješ na hudbu pohybem. (ztvárňuje hudbu pohybem s využitím tanečních kroků na základě individuálních schopností a dovedností vytváří pohybové improvizace)
Při výtvarném tvoření využíváš kresbu i malbu. (užívá a kombinuje prvky výtvarného vyjádření ve vztahu k celku: v plošném vyjádření linie a barevné plochy)
Kombinuješ různé výtvarné techniky. (osobitost svého vnímání uplatňuje v přístupu k realitě, k tvorbě a interpretaci výtvarného vyjádření; pro vyjádření nových i neobvyklých pocitů a prožitků svobodně volí a kombinuje prostředky (včetně prostředků a postupů současného výtvarného umění) |
práce s notovým zápisem
taneční hry se zpěvem, jednoduché lidové tance
pohybové vyjádření hudby a reakce na změny proudu znějící hudby – pantomima a pohybová improvizace s využitím tanečních kroků.
kresba, malba
netradiční kombinace výtvarných technik, spontánní a volná tvorba |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností hudebního vyjádření.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - pohyb jako způsob vyjadřování.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj vlastního výtvarného projevu. |