Český jazyk a literatura |
Používáš ve slovech správné koncovky. Správně píšeš slova se skupinami bě/bje, vě/vje, pě a slova se zdvojenými souhláskami. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku)
Píšeš správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách. (píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách)
Rozlišíš komiks, bajku, poezii, příběh s dětským hrdinou a naučnou literaturu. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů)
Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas)
Převyprávíš a zapamatuješ si získané informace. (reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta) |
koncovky ohebných slov
skupiny bě/bje, vě/vje a pě
zdvojené souhlásky
vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná
bajka
uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků
tiché čtení s porozuměním
práce s textem
(posouzení pravdivosti resp. nepravdivosti daného tvrzení, vyhledání odpovědi na zadanou otázku, vybrání vhodného nadpisu, vystihnutí hlavní myšlenky, posouzení zda určená informace vyplývá nebo nevyplývá z textu...)
vystižení jádra sdělení a jeho reprodukce |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování. |
Anglický jazyk |
Rozumí jednoduchým krátkým textům (i poslechovým) z běžného života, zejména pokud má k dispozici doprovodné obrázky. Vyplní osobní údaje do formuláře nebo dotazníku (možná jste stihli už v uplynulých 14 dnech). Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává (předměty, zvířata, činnosti…), za použití slovních spojení a vět. Doplňování informací číselné i nečíselné povahy (např. číslice, slova, slovní spojení), které se týkají jeho osoby, rodiny a kamarádů, zvířat nebo předmětů, které ho bezprostředně obklopují, a činností které běžně vykonává. |
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - omluva, pozdrav, prosba. |
Matematika a její aplikace |
Narýsuješ kruh, kružnici, trojúhelník, čtverec a obdélník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce)
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zaokrouhluješ na desítky, sta a tisíce. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel)
Vyhledáváš, sbíráš a třídíš data. (vyhledává, sbírá a třídí data)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) |
rýsování trojúhelníku
násobení jednociferného a dvojciferného čísla, dělení čísla dvojciferného jednociferným, dělení se zbytkem, násobení a dělení do 1000, písemné sčítání a odčítání do 1000
zaokrouhlování na tisíce, sta a desítky zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku
vyhledávání, sběr a třídění dat
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi |
|
Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Vyjmenuješ některá chráněná území ČR. (zdůvodní základní význam chráněných částí přírody)
Popíšeš zvláštnosti jednotlivých krajů ČR. (vyhledá typické regionální zvláštnosti přírody, osídlení, hospodářství a kultury, jednoduchým způsobem posoudí jejich význam z hlediska přírodního, historického)
Popíšeš a znázorníš situaci pomocí symbolů. (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví a znázorní ji)
Uvědomuješ si své schopnosti a silné stránky. (si uvědomuje své schopnosti a silné stránky)
Dokážeš přiměřeně zhodnotit své výsledky. (utváří své pozitivní sebehodnocení) |
časová osa historie českého státu - Sámo, Cyril a Metoděj
chráněná území, regionální zvláštnosti jednotlivých oblastí ČR - Moravskoslezský kraj
způsob popisu situace, schematické znázorňování, piktogramy a schematické značky
sebeuvědomění
sebehodnocení |
Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů.
Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - ochrana přírody
Environmentální výchova, Ekosystémy- kulturní krajina (pochopení hlubokého ovlivnění přírody v průběhu vzniku civilizace až po dnešek)
komplexní práce – zadané téma, které znázorní, popíše a reprodukuje - učebnice Informatika |
Kultura ducha a těla |
Rozlišuješ kvality tónů. (rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby)
Při výtvarném tvoření se snažíš zachytit linie, tvary, objemy, a kontrasty. (při vlastních tvůrčích činnostech pojmenovává prvky výtvarného vyjádření, porovnává je na základě vztahů (světlostní poměry, barevné kontrasty, proporční vztahy a jiné)
Vhodně reaguješ na doporučení vedoucí k vlastnímu zlepšení. (reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti)
Jednáš v duchu fair play a dodržuješ pravidla her. (jedná v duchu fair play: dodržuje pravidla her a soutěží a adekvátně na ně reaguje) |
kvalita tónů, tempo, dynamika hudby a jejich označování
prvky vizuálně obrazného vyjádření - linie, tvary, objemy, světelné a barevné kvality, textury - jejich jednoduché vztahy (podobnost, kontrast, rytmus), jejich kombinace a proměny v ploše, objemu a prostoru.
komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály).
pravidla osvojovaných pohybových her a činností (vybíjená, basketbal a doplňkové sporty)
zásady jednání a chování fair play. |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - řeč těla, zvuků a slov. |