Český jazyk a literatura |
Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu)
Rozlišíš komiks, bajku, poezii, příběh s dětským hrdinou a naučnou literaturu. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů)
Sestavíš osnovu vyprávění. (sestaví osnovu vyprávění a posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení)
Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je)
Rozpoznáš manipulaci v reklamě. (rozpoznává manipulativní komunikaci v reklamě) |
slovní druhy a jejich třídění
podstatná jména
(pád, číslo, rod, vzor)
tvary slov
druhy a žánry dětské literatury
lidová slovesnost, poezie
vnímání podrobností ve sdělení a posuzování jejich významu v celku
posouzení úplnosti x neúplnosti daného slohového útvaru
zážitkové čtení
"reklama a její účel
výběr ukázek, které výrazně ovlivňují rozhodování člověka
" |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě. |
Anglický jazyk |
Napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života + rozumí jednoduchým poslechovým textům s podporou obrázků (např. v učebnici). |
Psaní jednoduchých slovních spojení, jednoduchých vět či krátkých jednoduchých textů o sobě, své rodině, události a činnosti z jejich života (dopis, email). Slovní zásoba a jazykové prostředky související s probíranými tématy. |
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - omluva, pozdrav, prosba. |
Matematika a její aplikace |
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Graficky sčítáš a odčítáš úsečky, určíš obvod mnohoúhelníku. (sčítá a odčítá graficky úsečky; určí délku lomené čáry, obvod mnohoúhelníku sečtením délek jeho stran)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) |
násobení jednociferného a dvojciferného čísla, dělení čísla dvojciferného jednociferným, dělení se zbytkem, násobení a dělení do 1000, písemné sčítání a odčítání do 100000
grafické sčítání a odčítání úseček sčítání částí lomené čáry obvod mnohoúhelníku
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi |
|
Člověk a jeho svět |
Odhadneš a zkontroluješ cenu nákupu a vrácené peníze. (odhadne a zkontroluje cenu nákupu a vrácené peníze)
Na příkladu ukážeš nemožnost realizace všech chtěných výdajů. (na příkladu ukáže nemožnost realizace všech chtěných výdajů)
Orientuješ se v základních formách vlastnictví. (orientuje se v základních formách vlastnictví)
Používáš peníze v běžných situacích. (používá peníze v běžných situacích)
Znáš funkci peněz. (zná funkce peněz)
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Popíšeš zvláštnosti jednotlivých krajů ČR. (vyhledá typické regionální zvláštnosti přírody, osídlení, hospodářství a kultury, jednoduchým způsobem posoudí jejich význam z hlediska přírodního, historického)
Vysvětlíš funkci ekosystémů. (zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů)
Sestavuješ a testuješ symbolické zápisy postupů. (sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů)
Najdeš a spustíš aplikaci, pracuješ s daty různého typu. (najde a spustí aplikaci, pracuje s daty různého typu) |
plánování, odhad a kontrola ceny nákupu
rozpočet – příjmy a výdaje domácnosti
vlastnictví - soukromé, veřejné, osobní
způsoby plateb
hotovostní a bezhotovostní forma peněz
vývoj obchodu, vznik a základní funkce peněz
časová osa historie českého státu - oPřemyslovci
regionální zvláštnosti jednotlivých oblastí ČR - Jihomoravský kraj
přírodní společenstva - les, louka, rybník
zápis a zjednodušené znázornění běžné situace
algoritmizace a programování, situace typu kuchařský recept, domácí práce, osobní hygiena
spouštění a přepínání aplikací, souborová struktura, práce se složkami, hledání aplikací, ovládání hardware (klávesnice, myš, ...), internetový prohlížeč, základy práce v textovém editoru |
Environmentální výchova, Ekosystémy- kulturní krajina (pochopení hlubokého ovlivnění přírody v průběhu vzniku civilizace až po dnešek)
Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů.
DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby
digitální technologie |
Kultura ducha a těla |
Ovládáš různé pracovní postupy. (vytváří přiměřenými pracovními operacemi a postupy na základě své představivosti různé výrobky z daného materiálu)
Při tvoření se inspiruješ lidovými zvyky. (při tvořivých činnostech s různými materiály využívá prvky lidových tradic)
Pracuješ podle návodu. (Pracuje podle slovního návodu, předlohy, jednoduchého náčrtu)
Rozlišuješ kvality tónů. (rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby)
Zvládáš gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Vhodně reaguješ na doporučení vedoucí k vlastnímu zlepšení. (reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti)
Zapojuješ se do společného zpěvu. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti) |
jednoduché pracovní činnosti a postupy
lidové zvyky, tradice, řemesla
postup podle stručného a srozumitelného slovního návodu, předlohy a náčrtu
kvalita tónů, tempo, dynamika hudby a jejich označování
gymnastická průprava
(přeskok švihadla, kotoul vpřed, kolébka vzad, výskok na švédskou bednu do dřepu, nácvik výskoku za pomoci gymnastického můstku, rovnovážné polohy na zemi a lavičce)
doplňkové sporty
komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály).
pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti
(dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu, dynamicky odlišný zpěv), hlasová hygiena
dvojhlas, kánon, intonace, hudební hry |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - řeč těla, zvuků a slov. |