Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 4. ročník od 09.12.2022 do 22.12.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu) Rozlišíš komiks, bajku, poezii, příběh s dětským hrdinou a naučnou literaturu. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů) Sestavíš osnovu vyprávění. (sestaví osnovu vyprávění a posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení) Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je) Rozpoznáš manipulaci v reklamě. (rozpoznává manipulativní komunikaci v reklamě) slovní druhy a jejich třídění podstatná jména (pád, číslo, rod, vzor) tvary slov druhy a žánry dětské literatury lidová slovesnost, poezie vnímání podrobností ve sdělení a posuzování jejich významu v celku posouzení úplnosti x neúplnosti daného slohového útvaru zážitkové čtení "reklama a její účel výběr ukázek, které výrazně ovlivňují rozhodování člověka " Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě.
Anglický jazyk Napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života + rozumí jednoduchým poslechovým textům s podporou obrázků (např. v učebnici). Psaní jednoduchých slovních spojení, jednoduchých vět či krátkých jednoduchých textů o sobě, své rodině, události a činnosti z jejich života (dopis, email). Slovní zásoba a jazykové prostředky související s probíranými tématy. Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - omluva, pozdrav, prosba.
Matematika a její aplikace Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Graficky sčítáš a odčítáš úsečky, určíš obvod mnohoúhelníku. (sčítá a odčítá graficky úsečky; určí délku lomené čáry, obvod mnohoúhelníku sečtením délek jeho stran) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) násobení jednociferného a dvojciferného čísla, dělení čísla dvojciferného jednociferným, dělení se zbytkem, násobení a dělení do 1000, písemné sčítání a odčítání do 100000 grafické sčítání a odčítání úseček sčítání částí lomené čáry obvod mnohoúhelníku slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi
Člověk a jeho svět Odhadneš a zkontroluješ cenu nákupu a vrácené peníze. (odhadne a zkontroluje cenu nákupu a vrácené peníze) Na příkladu ukážeš nemožnost realizace všech chtěných výdajů. (na příkladu ukáže nemožnost realizace všech chtěných výdajů) Orientuješ se v základních formách vlastnictví. (orientuje se v základních formách vlastnictví) Používáš peníze v běžných situacích. (používá peníze v běžných situacích) Znáš funkci peněz. (zná funkce peněz) Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Popíšeš zvláštnosti jednotlivých krajů ČR. (vyhledá typické regionální zvláštnosti přírody, osídlení, hospodářství a kultury, jednoduchým způsobem posoudí jejich význam z hlediska přírodního, historického) Vysvětlíš funkci ekosystémů. (zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů) Sestavuješ a testuješ symbolické zápisy postupů. (sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů) Najdeš a spustíš aplikaci, pracuješ s daty různého typu. (najde a spustí aplikaci, pracuje s daty různého typu) plánování, odhad a kontrola ceny nákupu rozpočet – příjmy a výdaje domácnosti vlastnictví - soukromé, veřejné, osobní způsoby plateb hotovostní a bezhotovostní forma peněz vývoj obchodu, vznik a základní funkce peněz časová osa historie českého státu - oPřemyslovci regionální zvláštnosti jednotlivých oblastí ČR - Jihomoravský kraj přírodní společenstva - les, louka, rybník zápis a zjednodušené znázornění běžné situace algoritmizace a programování, situace typu kuchařský recept, domácí práce, osobní hygiena spouštění a přepínání aplikací, souborová struktura, práce se složkami, hledání aplikací, ovládání hardware (klávesnice, myš, ...), internetový prohlížeč, základy práce v textovém editoru Environmentální výchova, Ekosystémy- kulturní krajina (pochopení hlubokého ovlivnění přírody v průběhu vzniku civilizace až po dnešek) Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů. DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby digitální technologie
Kultura ducha a těla Ovládáš různé pracovní postupy. (vytváří přiměřenými pracovními operacemi a postupy na základě své představivosti různé výrobky z daného materiálu) Při tvoření se inspiruješ lidovými zvyky. (při tvořivých činnostech s různými materiály využívá prvky lidových tradic) Pracuješ podle návodu. (Pracuje podle slovního návodu, předlohy, jednoduchého náčrtu) Rozlišuješ kvality tónů. (rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby) Zvládáš gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Vhodně reaguješ na doporučení vedoucí k vlastnímu zlepšení. (reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti) Zapojuješ se do společného zpěvu. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti) jednoduché pracovní činnosti a postupy lidové zvyky, tradice, řemesla postup podle stručného a srozumitelného slovního návodu, předlohy a náčrtu kvalita tónů, tempo, dynamika hudby a jejich označování gymnastická průprava (přeskok švihadla, kotoul vpřed, kolébka vzad, výskok na švédskou bednu do dřepu, nácvik výskoku za pomoci gymnastického můstku, rovnovážné polohy na zemi a lavičce) doplňkové sporty komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály). pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti (dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu, dynamicky odlišný zpěv), hlasová hygiena dvojhlas, kánon, intonace, hudební hry Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - řeč těla, zvuků a slov.