Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 4. ročník od 30.01.2023 do 10.02.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je) Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu) Používáš ve slovech správné koncovky. Správně píšeš slova se skupinami bě/bje, vě/vje, pě a slova se zdvojenými souhláskami. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku) Rozlišíš komiks, bajku, poezii, příběh s dětským hrdinou a naučnou literaturu. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů) Rozpoznáš manipulaci v reklamě. (rozpoznává manipulativní komunikaci v reklamě) zážitkové čtení slovní druhy a jejich třídění podstatná jména (pád, číslo, rod, vzor - rod mužský) slovesa (osoba, číslo, čas) tvary slov koncovky ohebných slov druhy a žánry dětské literatury příběh s dětským hrdinou reklama a její účel výběr ukázek, které výrazně ovlivňují rozhodování člověka Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě.
Anglický jazyk Rozumí zjednodušeným poslechům s podporou obrázků (např. v učebnici). Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně, a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, technologiích, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém (i poslechovém) textu. Průřezová témata: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, objevujeme Evropu a svět - státní symboly anglicky mluvících zemí.
Matematika a její aplikace Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Počítáš se závorkami. Provádíš výpočty ve správném pořadí. (využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání) Řešíš nestandardní slovní úlohy. (řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky) vyvození dělení jednociferným číslem s "ocáskem" principy asociativnosti a komutativnosti sčítání a násobení pravidla pro pořadí operací v oboru přirozených čísel (sčítání, odčítání, násobení, dělení) řešení nestandardních slovních úloh číselné a obrázkové řady magické čtverce prostorová představivost Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Člověk a jeho svět Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Vyjmenuješ některá chráněná území ČR. (zdůvodní základní význam chráněných částí přírody) Popíšeš zvláštnosti jednotlivých krajů ČR. (vyhledá typické regionální zvláštnosti přírody, osídlení, hospodářství a kultury, jednoduchým způsobem posoudí jejich význam z hlediska přírodního, historického) Podílíš se na vytváření přátelské atmosféry ve třídě. (jednoduchými skutky realizuje tvořivost v mezilidských vztazích, především v rodině a v kolektivu třídy) Snažíš se rozvíjet kamarádské vztahy se spolužáky. (iniciativně vstupuje do vztahů s vrstevníky) časová osa historie českého státu - Přemysl Otakar I. a II. chráněná území regionální zvláštnosti jednotlivých oblastí ČR aktivní vytváření vztahů kamarádství Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - ochrana přírody Environmentální výchova, Ekosystémy- kulturní krajina (pochopení hlubokého ovlivnění přírody v průběhu vzniku civilizace až po dnešek)
Kultura ducha a těla Pracuješ s notovým zápisem. (realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností (zpěvem, hrou, tancem, doprovodnou hrou) jednoduchou melodii či píseň zapsanou pomocí not) Provádíš jednoduché hudební improvizace. (provádí elementární hudební improvizace) Zapojuješ se do společného zpěvu. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti) Ovládáš pohybové dovednosti pro basketbal a vybíjenou - průprava a hra vybíjené (hod jednoruč horem volejbalovým míčem, chytání míče) práce s notovým zápisem hra na jednoduché rytmické a melodické hudební nástroje, hudební improvizace pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti (dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu, dynamicky odlišný zpěv) hlasová hygiena dvojhlas, kánon, intonace, hudební hry vybíjená, doplňkové sporty Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností hudebního vyjádření.