Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 4. ročník od 23.09.2022 do 07.10.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozlišíš slova jednoznačná, mnohoznačná, antonyma a synonyma. (porovnává významy slov, zvláště slova stejného nebo podobného významu a slova vícevýznamová) Píšeš správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách. (píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách) Používáš ve slovech správné koncovky. Správně píšeš slova se skupinami bě/bje, vě/vje, pě a slova se zdvojenými souhláskami. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku) Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas) Vybereš a zaznamenáš podstatné informace. (rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává) Rozlišíš komiks, bajku, poezii, příběh s dětským hrdinou a naučnou literaturu. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů) Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je) slova jednoznačná, mnohoznačná, antonyma, synonyma vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná opakování - kořen, předpona, přípona, vyvození koncovky, skupiny bě/bje, vě/vje, pě uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků tiché čtení s porozuměním práce s textem orientace v textu klíčová slova v textu výtah důležitých nebo požadovaných informací z textu podstatné x nepodstatné informace pro význam (vyznění) daného textu komiks zážitkové čtení Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Anglický jazyk Jednoduše představí sebe, svou rodinu, školu a další probíraná témata, sdělí, co dělá ve volném čase + rozumí jednoduchým krátkým textům (i poslechovým) z běžného života, zejména pokud má k dispozici doprovodné obrázky. Popis skutečností, se kterými se běžně setkává (předměty, zvířata, činnosti…), za použití slovních spojení a vět. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení (předměty, osoby, zvířata, činnosti, číselné či časové údaje) v krátkém textu s tématem z běžného života. Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - omluva, pozdrav, prosba.
Matematika a její aplikace Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) Narýsuješ kruh, kružnici, čtverec a obdélník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce) násobení jednociferného a dvojciferného čísla, sčítání a odčítání do 1000, dělení se zbytkem slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi rýsování kruhu a kružnice
Člověk a jeho svět Určíš polohu svého bydliště. (určí a vysvětlí polohu svého bydliště nebo pobytu vzhledem ke krajině a státu) Určíš světové strany. (určí světové strany v přírodě i podle mapy, orientuje se podle nich a řídí se podle zásad bezpečného pohybu a pobytu v přírodě) Vyčteš informace z mapy. (rozlišuje mezi náčrty, plány a základními typy map a vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy) Objevuješ a zjišťuješ propojenost prvků živé a neživé přírody. Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Rozumíš významu státních symbolů. (rozlišuje hlavní orgány státní moci a některé jejich zástupce, symboly našeho státu a jejich význam) Objasníš historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů) Dodržuješ bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi. (dodržuje bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi) Využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí. (využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí) Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. (komunikuje prostřednictvím digitálních technologií) poloha místa určování světových stran náčrt, plán, mapa mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách, práce s portálem mapy.cz, případně maps.google.com živá a neživá příroda časová osa historie českého státu - Keltové prezident, orgány státní moci ČR, státní symboly ČR, armáda ČR státní svátek 28. 9. pravidla bezpečné práce s daty, bezpečná hesla a uživatelská jména umimeto.org a jiné aplikace Google Classroom Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství Multikulturní výchova, Lidské vztahy - uplatňování principu slušného chování (základní morální normy) Výchova demokratického občana - formy participace občanů v politickém životě -základní kategorie fungování demokracie DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby
Kultura ducha a těla Hraješ na různé nástroje. (na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k doprovodné hře) Při výtvarném tvoření využíváš kresbu i malbu. (užívá a kombinuje prvky výtvarného vyjádření ve vztahu k celku: v plošném vyjádření linie a barevné plochy) Aktivně se účastníš rozcvičky. (zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením) Zvládáš gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Dodržuješ pravidla bezpečného chování při sportu. (uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí) hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické) kresba, malba příprava organismu před pohybovou činností, uklidnění po zátěži, protahovací a napínací cvičení gymnastická průprava hygiena a bezpečnost pohybových činností a cvičebního prostředí Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj vlastního výtvarného projevu.