Český jazyk a literatura |
Rozlišíš slova jednoznačná, mnohoznačná, antonyma a synonyma. (porovnává významy slov, zvláště slova stejného nebo podobného významu a slova vícevýznamová)
Píšeš správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách. (píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách)
Používáš ve slovech správné koncovky. Správně píšeš slova se skupinami bě/bje, vě/vje, pě a slova se zdvojenými souhláskami. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku)
Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas)
Vybereš a zaznamenáš podstatné informace. (rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává)
Rozlišíš komiks, bajku, poezii, příběh s dětským hrdinou a naučnou literaturu. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů)
Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je) |
slova jednoznačná, mnohoznačná, antonyma, synonyma
vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná
opakování - kořen, předpona, přípona, vyvození koncovky, skupiny bě/bje, vě/vje, pě
uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků
tiché čtení s porozuměním
práce s textem
orientace v textu
klíčová slova v textu
výtah důležitých nebo požadovaných informací z textu
podstatné x nepodstatné informace pro význam (vyznění) daného textu
komiks
zážitkové čtení |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. |
Anglický jazyk |
Jednoduše představí sebe, svou rodinu, školu a další probíraná témata, sdělí, co dělá ve volném čase + rozumí jednoduchým krátkým textům (i poslechovým) z běžného života, zejména pokud má k dispozici doprovodné obrázky. |
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává (předměty, zvířata, činnosti…), za použití slovních spojení a vět. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení (předměty, osoby, zvířata, činnosti, číselné či časové údaje) v krátkém textu s tématem z běžného života. |
Průřezová témata:
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - omluva, pozdrav, prosba. |
Matematika a její aplikace |
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel)
Narýsuješ kruh, kružnici, čtverec a obdélník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce) |
násobení jednociferného a dvojciferného čísla,
sčítání a odčítání do 1000,
dělení se zbytkem
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi
rýsování kruhu a kružnice |
|
Člověk a jeho svět |
Určíš polohu svého bydliště. (určí a vysvětlí polohu svého bydliště nebo pobytu vzhledem ke krajině a státu)
Určíš světové strany. (určí světové strany v přírodě i podle mapy, orientuje se podle nich a řídí se podle zásad bezpečného pohybu a pobytu v přírodě)
Vyčteš informace z mapy. (rozlišuje mezi náčrty, plány a základními typy map a vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy)
Objevuješ a zjišťuješ propojenost prvků živé a neživé přírody.
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Rozumíš významu státních symbolů. (rozlišuje hlavní orgány státní moci a některé jejich zástupce, symboly našeho státu a jejich význam)
Objasníš historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů)
Dodržuješ bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi. (dodržuje bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi)
Využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí. (využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí)
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. (komunikuje prostřednictvím digitálních technologií) |
poloha místa
určování světových stran
náčrt, plán, mapa
mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách, práce s portálem mapy.cz, případně maps.google.com
živá a neživá příroda
časová osa historie českého státu - Keltové
prezident, orgány státní moci ČR, státní symboly ČR, armáda ČR
státní svátek 28. 9.
pravidla bezpečné práce s daty, bezpečná hesla a uživatelská jména
umimeto.org a jiné aplikace
Google Classroom |
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
Multikulturní výchova, Lidské vztahy - uplatňování principu slušného chování (základní morální normy)
Výchova demokratického občana - formy participace občanů v politickém životě -základní kategorie fungování demokracie
DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby
DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby |
Kultura ducha a těla |
Hraješ na různé nástroje. (na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k doprovodné hře)
Při výtvarném tvoření využíváš kresbu i malbu. (užívá a kombinuje prvky výtvarného vyjádření ve vztahu k celku: v plošném vyjádření linie a barevné plochy)
Aktivně se účastníš rozcvičky. (zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením)
Zvládáš gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Dodržuješ pravidla bezpečného chování při sportu. (uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí) |
hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické)
kresba, malba
příprava organismu před pohybovou činností, uklidnění po zátěži, protahovací a napínací cvičení
gymnastická průprava
hygiena a bezpečnost pohybových činností a cvičebního prostředí |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj vlastního výtvarného projevu. |