Český jazyk a literatura |
-pozná slovesa a další slovesné tvary
-dokáže rozlišovat mluvnické kategorie u sloves a podstatných jmen |
Slovesa a podstatná jména |
|
Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií.
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
• písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat
• diktování jako alternativa psaní na klávesnici
• popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Závěr tématu Cestování a lekce 3 v učebnice (použití minulého času - pravidelná i nepravidelná slovesa); popis zážitků.
Úvod do lekce 4 - téma Jídlo a stravování |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel
Sestaví podle schematu elektrický obvod
Rozliší vodič a izolant na základě jejich vlastností |
Prvočíslo
Znaky dělitelnosti 2,3,4,5,10
elektrický obvod, uzly, izolant a vodič |
|
Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) |
|
Člověk a společnost |
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky.
Objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů. |
• společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách
• typy a formy států
• demokratické a nedemokratické vedení |
PT: Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita.
PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování – demokracie jako protiváha diktatury a anarchie.
PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování – principy demokracie. |
Estetická výchova |
Interpretuje výtvarná vyjádření současnosti i minulosti, vychází ze znalostí a prožitků. Porovná na příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravený či vytvořených výtvarných prací. |
|
Projekt: Intepretace výtvarných děl 2. poloviny 20. století |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
gymnastika, moderní gymnastika, estetická cvičení s hudbou
basketbalová a volejbalová průpravná cvičení
přehazovaná, sálová kopaná, basketbal |
PT: osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj. |
Člověk a svět práce |
Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
První pomoc při drobných poraněních. Přivolání první pomoci. |
Opakování, praktické ukázky a test; |