Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 6. ročník od 28.01.2023 do 11.02.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura -pozná slovesa a další slovesné tvary -dokáže rozlišovat mluvnické kategorie u sloves a podstatných jmen Slovesa a podstatná jména
Anglický jazyk Reaguje na jednoduché písemné sdělení. Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. • písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat • diktování jako alternativa psaní na klávesnici • popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Závěr tématu Cestování a lekce 3 v učebnice (použití minulého času - pravidelná i nepravidelná slovesa); popis zážitků. Úvod do lekce 4 - téma Jídlo a stravování
Matematicko fyzikální základ Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel Sestaví podle schematu elektrický obvod Rozliší vodič a izolant na základě jejich vlastností Prvočíslo Znaky dělitelnosti 2,3,4,5,10 elektrický obvod, uzly, izolant a vodič
Svět přírody Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci) rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci)
Člověk a společnost Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky. Objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů. • společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách • typy a formy států • demokratické a nedemokratické vedení PT: Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování – demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování – principy demokracie.
Estetická výchova Interpretuje výtvarná vyjádření současnosti i minulosti, vychází ze znalostí a prožitků. Porovná na příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravený či vytvořených výtvarných prací. Projekt: Intepretace výtvarných děl 2. poloviny 20. století
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. gymnastika, moderní gymnastika, estetická cvičení s hudbou basketbalová a volejbalová průpravná cvičení přehazovaná, sálová kopaná, basketbal PT: osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj.
Člověk a svět práce Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. První pomoc při drobných poraněních. Přivolání první pomoci. Opakování, praktické ukázky a test;