Český jazyk a literatura |
V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí.
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. |
Pravidla české skladby
staroslověnské písemnictví |
vedlejší věty |
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům.
Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text). |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí.
Učebnice – oddíl 5C, 5D |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
• představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel
sloveso tener, Mi familia- rodina, věk - číslovky do 100 |
členové rodiny
další přídavná jména- popis
časování slovesa tener
číslovky do 100
Tázací zájmena, tvorba otázky. Mexický svátek Día de los muertos. PT: Multikulturní výchova Slovní zásoba: rodina + popis postavy. |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Výběr, seřazení, doplňování odpovědí.
Vykonávání jednoduchých činností.
Představování sebe a členů rodiny.
Sdělení informací, popis skutečností. |
Podstatná jména s určitým a neurčitým členem v 1. a 4. pádu.
Slovesa "haben" a "sein".
Časování pravidelných sloves.
Téma: Ich und meine Familie, Meine Hobbys. |
Matematicko fyzikální základ |
řeší lineární rovnice;
načrtne a sestrojí rovinné útvary;
využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů; |
Lineární rovnice
čtyřúhelníky - přehled, základní pojmy
Opakování |
|
Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (obojživelníci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (obojživelníci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (obojživelníci)
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (obojživelníci) |
|
Člověk a společnost |
objasní situaci a vnitřním vývojem českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech
vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí
rozpozná základní znaky období románského, uvede příklady významných kulturních památek tohoto období
rozpozná základní znaky gotiky, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období, vymezí zná význam husitské tradice pro český politický a kulturní život, vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka
rozpozná základní znaky gotiky, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období, vymezí zná význam husitské tradice pro český politický a kulturní život, vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka
rozpozná základní znaky gotiky, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období, vymezí zná význam husitské tradice pro český politický a kulturní život, vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka
rozlišuje a porovnává úkoly jednotlivých složek státní moci ČR, jejich orgánů a institucí
uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu
zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčínou |
křížové výpravy
románské umění a vzdělanost, románské památky
gotické umění a vzdělanost, gotické památky, husitství, renesance a humanismus, renesanční památky
orgány státní správy
orgány samosprávy
vývoj světových regionů |
|
Estetická výchova |
Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. |
hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu |
PT: Osobnostní a sociální výchova, psychohygiena – uplatnění hudby při relaxaci. |
Informační a komunikační technologie |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. |
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Míčové hry, doplňkové sporty.
Testování tělesné zdatnosti v rámci šetření ČŠI. |
Vybraní žáci se zúčastní OK ve florbalu. |
Člověk a svět práce |
Vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi. |
rizika hospodaření a zvažování jejich míry |
Prezentace dlouhodobého úkolu: řemesla. |