Český jazyk a literatura |
Zvládá pravidla české skladby.
Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku.
Používá správné tvary slov v písemném projevu.
V mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. |
úvod do druhů vedlejších vět
literární vývoj v době husitské, Petr Chelčický, husitské chorály
psaní skupin bě/bje, pě, vě/vje
tempo, melodičnost a hlasitost projevu |
|
Anglický jazyk |
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií.
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích.
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Dokumenty Google - nastavování jazyka, jazyková korektura |
Učebnice oddíl 1B, 1C. |
Španělský jazyk |
vyplní základní údaje o sobě ve formuláři
zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
otázky a odpovědi- použití zájmen |
rozhovory ve dvojici, malý testík
předložky místa - kahoot, tvorba vět, malování obrázku s popisnými větami
slovesa všech 3 tříd a jejich užití ve větě |
Německý jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• používání základních zdvořilostních obratů
• poskytnutí konkrétních informací
• porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory
• detailnější představování sebe a členů rodiny
• sdělení informací, popis skutečností |
Opakování gramatiky: časování pravidelných sloves, číslovky 1 - 100, tvorba otázek, pořádek slov ve větě tázací i oznamovací, zápor v německé větě.
Nová gramatika: časování vybraných nepravidelných sloves.
Téma: Meine Freizeit. |
Matematicko fyzikální základ |
načrtne a sestrojí rovinné útvary;
určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici;
určuje vztah přímé anebo nepřímé úměrnosti; |
konstrukce lichoběžníku
Třecí síla, Newtonovy zákony
trojčlenka, přímá a nepřímá úměrnost výpočtem a graficky |
|
Člověk a společnost |
vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka
objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy a jeho postavení uvnitř habsbuské monarchie
rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí
objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života
zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčínou |
renesance a humanismus, renesanční památky
český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618
sebepoznání - metody a význam
jak rozumět pojmům rysismus, xenofobie a extremismus v minulosti a v současném světě
vývoj světových regionů |
|
Estetická výchova |
Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě. |
výrazový tanec, pantomima |
+ výtvarné a hudební zpracování 130. výročí školy. |
Informační a komunikační technologie |
používá opakování, větvení programu a proměnné
poradí si s typickými závadami a chybovými stavy počítače. |
cykly, podmíněné cykly
standardní chybové hlášení počítače a periferií |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Průpravná cvičení v přehazované.
Doplňkové sporty. |
|
Člověk a příroda |
Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní funkci základních organel.
Vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti.
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky, vyhledání společných a odlišných znaků
pohlavní a nepohlavní rozmnožování
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) |
|