Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 21.10.2022 do 11.11.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. publicistický styl - PT: Mediální výchova (článek, zpráva, oznámení, rozhovor, inzerát) uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby Tvorba strany dobových novin zaměřených na změny a objevy v 17. a 18. století, práce ve škole - datum odevzdání pátek 4.11. PT: Multikulturní výchova, Osobnostní a sociální výchova - propojení ČS a ČJ zhodnocení cestopisů- hodnocení
Anglický jazyk adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět Project 3, Unit 4D-5A, domlouvání si společných plánů present continuous + životní zkušenosti - present perfect
Španělský jazyk zapojí se do jednoduchých rozhovorů rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně opakování - popis postavy + nová slovní zásoba La ropa - oblékání reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy REPASO - popis sebe sama a ostatních, vyprávění o rodině s využitím pravidelných sloves a číslovek, vazba me gusta, prefiero, me encanta - opakovací a shrnující cvičení Día de los muertos - oslavy svátku - opakování, nová slovní zásoba, hra PT: Multikulturní výchova
Německý jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. •informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích •popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět •porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace Gramatika: Předložky se 3. a 4. pádem Souřadící spojky Téma: Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung
Matematicko fyzikální základ vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů • funkce, lineární funkce, pravoúhlá soustava souřadnic, modus, medián, četnost, aritmetický průměr trojúhelník, čtyřúhelník - základní pojmy, Obsah čtyřúhelníku Opakování pohybových úloh
Člověk a společnost vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti. respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání. Kateřina Veliká - dokončení Marie Terezie, Josef II. - reformy hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století - severoamerické kolonie a život v nich, obchod s otroky, vznik USA historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi diskuse- zneužívání návykových látek menší opakovací testík na události v Rusku samostatná práce MT a její reformy 8.C - pilotáž projektu Dějepis + 3.11. propojení hodin ČJ a ČS - tvorba novin práce s referáty a různými zdroji informací připomenutí Dne veteránů 11.11. 8. C - preventivní program
Estetická výchova Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. výtvarný kontrast výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis poslech hudby a její reflexe
Informační a komunikační technologie na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy po práci se záznamy v evidenci dat. sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu. "• filtrování, řazení a třídění dat • evidence dat, názvy a hodnoty v tabulce • kontrola hodnot v tabulce " "• porovnání dat v tabulce a grafu • řešení problémů s daty "
Člověk a svět práce na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. • tvorba ceny
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora. Vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím. Míčové hry, doplňkové sporty. Pojem zdraví, lidské potřeby - Maslowova pyramida potřeb. Vybraní žáci se zúčastní OK ve florbalu.
Člověk a příroda Porovná působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. Rozlišuje směsi a chemické látky. vnitřní a vnější procesy v přírodní sféře vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost stejnorodé a různorodé směsi, faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené směsi PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost.