Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 28.01.2023 do 11.02.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. charakteristika literárního hrdiny Obohacování sl. zásoby, rozbor slova, přejatá slova. Formování novodobého českého národa, pojem „národní obrození", fáze NO, Dobrovského a Jungmannova generace Interpretace náročnějšího textu uměleckého i odborného, popis struktury a jazyka uměleckého textu za pomoci odpovídající literární terminologie práce s PL, polis a charakteristika, rčení a přísloví zpracování informací z NO oblasti ČJL a ČS - tvorba profilu vylosované osobnosti (termín odevzdání 1.2. PT: Multikulturní výchova 8.2. - divadelní představení Panoptikum
Anglický jazyk Vypráví jednoduchý příběh či událost. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. - vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami - popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou - psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět Zdravotní problémy, “should” pro doporučování a rady Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení
Španělský jazyk vyplní základní údaje o sobě ve formuláři rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu zápis a doplnění slov a slovních spojení En el aeropuerto- vyplnění příslušných dokumentů. Rozhovor na letišti. poslechová cvičení, rozhovory , kahoot na procvičení slovíček, opakovací test na slovíčka fráze z letiště - procvičení
Německý jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. •porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě "•reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel •otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům" Gramatika Nepravidelná slovesa. Předložky se 4. pádem. Slovesa s odlučitelnou předponou. Témata: In der Stadt, Orientierung in der Stadt PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace.
Matematicko fyzikální základ využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem sčítá a násobí mnohočleny analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel (nejen pomocí lineárních rovnic) účinnost sčítání mnohočlenů výrazy pomocí proměnných
Člověk a společnost porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. trestně právní zodpovědnost charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech vlastenectví a nacionalismus, historické příklady - využití informací z přednášky společnost a revoluce 19. století - průmyslová revoluce, emancipace žen, politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století aj. zpracování informací z NO oblasti ČJL a ČS - tvorba profilu vylosované osobnosti (termín odevzdání 1.2. PT: Multikulturní výchova PT: Globální a rozvojová výchova - téma Lidská práva referáty
Estetická výchova Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Kombinace výtvarných technik Výtvarná reflexe děl různých historických období
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v košíkové, volejbalu a zařazovaných doplňkových sportech. Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. Míčové hry a doplňkové sporty. Kondiční cvičení. Výživa - skladování potravin, souhrnné opakování. Olympismus - antické olympijské hry. Kooperace a kompetice.
Člověk a příroda Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. složení , vlastnosti půdy, půdní druhy, půdní typy; hospodářský význam půd částicové složení látek - molekuly, stavba atomu PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství."