Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století.
Uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. |
charakteristika literárního hrdiny
Obohacování sl. zásoby, rozbor slova, přejatá slova.
Formování novodobého českého národa, pojem „národní obrození", fáze NO, Dobrovského a Jungmannova generace
Interpretace náročnějšího textu uměleckého i odborného, popis struktury a jazyka uměleckého textu za pomoci odpovídající literární terminologie |
práce s PL, polis a charakteristika, rčení a přísloví
zpracování informací z NO oblasti ČJL a ČS - tvorba profilu vylosované osobnosti (termín odevzdání 1.2.
PT: Multikulturní výchova
8.2. - divadelní představení Panoptikum |
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
- vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami - popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou
- psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět
Zdravotní problémy, “should” pro doporučování a rady |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení |
Španělský jazyk |
vyplní základní údaje o sobě ve formuláři
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu |
zápis a doplnění slov a slovních spojení |
En el aeropuerto- vyplnění příslušných dokumentů. Rozhovor na letišti.
poslechová cvičení, rozhovory , kahoot na procvičení slovíček, opakovací test na slovíčka
fráze z letiště - procvičení |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
•porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě
"•reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel
•otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům" |
Gramatika
Nepravidelná slovesa.
Předložky se 4. pádem.
Slovesa s odlučitelnou předponou.
Témata:
In der Stadt, Orientierung in der Stadt
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. |
Matematicko fyzikální základ |
využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem
sčítá a násobí mnohočleny
analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel (nejen pomocí lineárních rovnic) |
účinnost
sčítání mnohočlenů
výrazy pomocí proměnných |
|
Člověk a společnost |
porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů
rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu.
trestně právní zodpovědnost
charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. |
utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech
vlastenectví a nacionalismus, historické příklady
- využití informací z přednášky
společnost a revoluce 19. století - průmyslová revoluce, emancipace žen, politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století aj. |
zpracování informací z NO oblasti ČJL a ČS - tvorba profilu vylosované osobnosti (termín odevzdání 1.2.
PT: Multikulturní výchova
PT: Globální a rozvojová výchova - téma Lidská práva
referáty |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
Kombinace výtvarných technik
Výtvarná reflexe děl různých historických období |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v košíkové, volejbalu a zařazovaných doplňkových sportech.
Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. |
Míčové hry a doplňkové sporty.
Kondiční cvičení.
Výživa - skladování potravin, souhrnné opakování.
Olympismus - antické olympijské hry. |
Kooperace a kompetice. |
Člověk a příroda |
Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě.
Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. |
složení , vlastnosti půdy, půdní druhy, půdní typy; hospodářský význam půd
částicové složení látek - molekuly, stavba atomu |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství." |