Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 09.12.2022 do 22.12.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy. Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. Uplatňuje získané znalosti týkající se slovních druhů. zpětná vazba na vytvořené plakáty k tématu kultura 20. a 30. léta ČSR úvaha - tvorba a zapracování zpětné vazby neohebné slovní druhy (spojky, částice, citoslovce)
Anglický jazyk Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované konverzace, která se týká osvojovaných témat. Porozumění obsahu jednoduchého projevu pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Vánoce - tradice, zvyky a rozdíly v jednotlivých zemích světa. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí. Project Explore 4, lekce 3 B, C
Španělský jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět Popíše osobu s využitím osvojené slovní zásoby, části oblečení a obuvi, co se člověku líbí, co ne.
Německý jazyk Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace • informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích • popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět • rozpoznávání známých slov a slovních spojení • porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům Vánoční zvyky a tradice v německy mluvících zemích - práce s textem, nová slovní zásoba, vycházka na vánoční trhy. Test - stupňování přídavných jmen a příslovcí. Hledání ubytování dle zadaných instrukcí v Německu.
Matematicko fyzikální základ Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. Rozliší stejnosměrný proud od střídavého. soustavy dvou rovnic o dvou neznámých, slovní úlohy na směsi střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem
Člověk a společnost Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. Uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech. Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. Dějiny Československa ve 30. letech 20. století. Totalitní státy meziválečného období. Příklady vývoje názoru na význam zeměpisné polohy státu, hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích. Mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy. Československo ve 30. letech (sudetští Němci, hospodářské problémy, Konrad Henlein, Hlinkova slovenská ľudová strana strana, budování československého pohraničního opevnění). Mnichovská dohoda a její dopady na Československo. Význam propagandy, reklamy - v historii a dnes. Práce s filmem Šmejdi. 14.12. Test - totalitní režimy.
Estetická výchova Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. hudební styly a žánry období 20. století hudební aktivity - práce s hudebním programem Garage band Dokončování výtvarných prací z minulých hodin.
Informační a komunikační technologie Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi. Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. Školní informační systém Uživatelé, činnosti, práva bezpečnost dat formáty dat
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. útočné a obranné herní systémy v odbíjené, košíkové doplňkové sporty kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice
Člověk a svět práce uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy - osobní přeprava; koupě, oprava či pronájem věci občanskoprávní vztahy kolem nás
Člověk a příroda Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. Přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů v komunitě. paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva. cesty aktivního utváření dobrých mezilidských vztahů.