Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy.
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie.
Uplatňuje získané znalosti týkající se slovních druhů. |
zpětná vazba na vytvořené plakáty k tématu kultura 20. a 30. léta ČSR
úvaha - tvorba a zapracování zpětné vazby
neohebné slovní druhy (spojky, částice, citoslovce) |
|
Anglický jazyk |
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
Porozumění obsahu jednoduchého projevu pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Vánoce - tradice, zvyky a rozdíly v jednotlivých zemích světa. |
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Project Explore 4, lekce 3 B, C |
Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Popíše osobu s využitím osvojené slovní zásoby, části oblečení a obuvi, co se člověku líbí, co ne. |
Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Vánoční zvyky a tradice v německy mluvících zemích - práce s textem, nová slovní zásoba, vycházka na vánoční trhy.
Test - stupňování přídavných jmen a příslovcí.
Hledání ubytování dle zadaných instrukcí v Německu. |
Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic.
Rozliší stejnosměrný proud od střídavého. |
soustavy dvou rovnic o dvou neznámých, slovní úlohy na směsi
střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem |
|
Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
Uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech.
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
Dějiny Československa ve 30. letech 20. století.
Totalitní státy meziválečného období.
Příklady vývoje názoru na význam zeměpisné polohy státu, hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích.
Mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy. |
Československo ve 30. letech (sudetští Němci, hospodářské problémy, Konrad Henlein, Hlinkova slovenská ľudová strana strana, budování československého pohraničního opevnění).
Mnichovská dohoda a její dopady na Československo.
Význam propagandy, reklamy - v historii a dnes. Práce s filmem Šmejdi.
14.12. Test - totalitní režimy. |
Estetická výchova |
Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
hudební styly a žánry období 20. století
hudební aktivity - práce s hudebním programem Garage band
Dokončování výtvarných prací z minulých hodin. |
|
Informační a komunikační technologie |
Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi.
Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva
bezpečnost dat
formáty dat |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené, košíkové
doplňkové sporty
kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika
Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice |
|
Člověk a svět práce |
uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy - osobní přeprava; koupě, oprava či pronájem věci |
občanskoprávní vztahy kolem nás |
|
Člověk a příroda |
Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy.
Přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů v komunitě. |
paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva.
cesty aktivního utváření dobrých mezilidských vztahů. |
|