Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele literatury fašistické okupace.
PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. (interpretace náročnějšího textu uměleckého i odborného, popis struktury a jazyka pomocí literární terminologie).
Rozlišuje významové vztahy ve větě jednoduché. |
K. Čapek (práce s texty)
větné členy; větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby |
|
Anglický jazyk |
Žák ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. . |
Textový dokument, prezentace, práce s prezentačním programem.
Odvozování z daných souvislostí významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu. |
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Project Explore 4, lekce 3C, D, revision |
Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace.
Nákupy. Orientace při nákupech. Nápisy - sleva, výprodej aj. Zapojí se do konverzace v obchodě. |
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům
• zápis a doplňování slov a slovních spojení |
Stupňování přídavných jmen.
Zvratná slovesa.
Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige. |
Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic.
Rozliší stejnosměrný proud od střídavého.
Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací (Osobnostní a sociální výchova - Osobnostní rozvoj - Kreativita).
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
soustavy dvou rovnic o dvou neznámých, slovní úlohy na směsi
střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem |
ve středu 4. 1. 2023 se bude psát shrnující písemná práce, viz. kalendář Google. |
Člověk a společnost |
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech. |
2. světová válka
Antisemitismus a rasismus.
Mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy.
Hlavní světová ohniska existujících a hrozících konfliktů. |
Druhá republika a rozpad Československa.
Architektura, literatura, malířství, film, hudba a divadlo 20. a 30. let 20. století - opakování.
Mnichovská dohoda.
Vypuknutí 2. světové války.
Test - meziválečné Československo.
PT: Multikulturní výchova, kulturní diference – základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice. |
Estetická výchova |
Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
hudební styly a žánry 20. st.
práce s hudebním programem Garage Band |
|
Informační a komunikační technologie |
vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi.
zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva
bezpečnost dat
formáty dat
Styly v textovém editoru |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
doplňkové sporty
kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika
rozvoj zdravotně orientované zdatnosti
prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových disbalancí
Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice |
|
Člověk a svět práce |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
doplňkové sporty
kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika
rozvoj zdravotně orientované zdatnosti
prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových disbalancí
Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Zhodnotí užívání fosilních paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. |
dýchací soustava
paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva. |
|