Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 13.02.2023 do 24.02.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. České národní obrození - Tyl, Mácha aj. charakteristika literární postavy Tvorba záznamu z vlastní četby, formulace vlastního názoru na přečtený text. záznam z četby- vlastní tvorba lidová slovesnost - rčení, přísloví, pořekadla
Anglický jazyk Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně -vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě -porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků
Španělský jazyk rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat en el aeropuerto el tiempo prohlubování slovní zásoby kahoot rozhovory, scénky opakování učiva týkajícího se času - hodiny, měsíce, dny úvod - La casa - nové téma
Německý jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. •porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě "•reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel Gramatika Nepravidelná slovesa. Předložky se 4. pádem. Slovesa s odlučitelnou předponou. Témata: In der Stadt, Orientierung in der Stadt PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace.
Matematicko fyzikální základ provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku sčítá a násobí mnohočleny Vytýkání • zdroje zvuku • podmínky pro šíření zvuku sčítání a násobení mnohočlenů
Člověk a společnost porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. národní obrození vlastenectví a nacionalismus, emancipace společnost a revoluce 19. století - průmyslová revoluce, emancipace žen, politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století aj. lidská práva a jejich porušování, propaganda, manipulace skupinová práce - Národní divadlo, muzeum, Rudolfinum, divadelní arény osobnost B. Smetany - kvíz, práce s QR kódem opakovací test 17.2. změny ve vzdělání, postavení žen v 19. století- referáty diskuse nad příspěvky
Estetická výchova Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality
Informační a komunikační technologie popíše, jak funguje počítač po stránce hardwaru a operačního systému. • základní části počítače • operační systémy a jejich nastavování
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v košíkové, volejbalu a zařazovaných doplňkových sportech. Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávaví cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. Míčové hry a doplňkové sporty. Pohybové hry, kondičí cvičení. Kompenzační cvičení a relaxace. Olympismus - starověké a novodobé olympijské hry. Historie českého sportu.
Člověk a svět práce uvede příklady dávek a příspěvků ze státního rozpočtu. • sociální politika státu, důvody a zdroje
Člověk a příroda Orientuje se v periodické soustavě prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. vlastnosti a použití vybraných prvků, skupiny a periody v periodické soustavě prvků názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy