Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. |
České národní obrození - Tyl, Mácha aj.
charakteristika literární postavy
Tvorba záznamu z vlastní četby, formulace vlastního názoru na přečtený text. |
záznam z četby- vlastní tvorba
lidová slovesnost - rčení, přísloví, pořekadla |
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně |
-vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě
-porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat |
en el aeropuerto
el tiempo |
prohlubování slovní zásoby
kahoot
rozhovory, scénky
opakování učiva týkajícího se času - hodiny, měsíce, dny
úvod - La casa - nové téma |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
•porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě
"•reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel |
Gramatika
Nepravidelná slovesa.
Předložky se 4. pádem.
Slovesa s odlučitelnou předponou.
Témata:
In der Stadt, Orientierung in der Stadt
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. |
Matematicko fyzikální základ |
provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním
rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku
sčítá a násobí mnohočleny |
Vytýkání
• zdroje zvuku
• podmínky pro šíření zvuku
sčítání a násobení mnohočlenů |
|
Člověk a společnost |
porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů
utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech
charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin.
kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
národní obrození
vlastenectví a nacionalismus, emancipace
společnost a revoluce 19. století - průmyslová revoluce, emancipace žen, politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století aj.
lidská práva a jejich porušování, propaganda, manipulace |
skupinová práce - Národní divadlo, muzeum, Rudolfinum, divadelní arény
osobnost B. Smetany - kvíz, práce s QR kódem
opakovací test 17.2.
změny ve vzdělání, postavení žen v 19. století- referáty
diskuse nad příspěvky |
Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
Informační a komunikační technologie |
popíše, jak funguje počítač po stránce hardwaru a operačního systému. |
• základní části počítače
• operační systémy a jejich nastavování |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v košíkové, volejbalu a zařazovaných doplňkových sportech.
Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávaví cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. |
Míčové hry a doplňkové sporty.
Pohybové hry, kondičí cvičení.
Kompenzační cvičení a relaxace.
Olympismus - starověké a novodobé olympijské hry.
Historie českého sportu. |
|
Člověk a svět práce |
uvede příklady dávek a příspěvků ze státního rozpočtu. |
• sociální politika státu, důvody a zdroje |
|
Člověk a příroda |
Orientuje se v periodické soustavě prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti.
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. |
vlastnosti a použití vybraných prvků, skupiny a periody v periodické soustavě prvků
názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy |
|