Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy v souvětí a větě jednoduché.
Uvádí autory meziválečného období
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování (odhalování stylistických nedokonalostí; znaky textů různých funkčních stylů). PT: Mediální výchova, tvorba mediálních sdělení, práce v realizačním týmu. |
přívlastek volný, těsný; přístavek; větný ekvivalent
J. Fučík - různé pohledy vnímání dle dějinného vývoje
(PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie)
funkční styly, slohové útvary a slohové postupy |
procvičování témat z oblasti Skladba |
Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět.
Odvozování z daných souvislostí významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Project Explore 4 - lekce 4A, Second conditional
Test 3. lekce |
Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Slovní zásoba Comida y bebida. Jak nakupovat potraviny, jak udávat množství. Minulý čas složený, tvorba příčestí minulého.
PP - přítomný průběhový čas |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace |
Minulý čas sloves- perfektum, préteritum.
Sloveso tun.
Témata: Beim Arzt, Körperteile, Gesundheit, Krankheiten, Sport. |
Matematicko fyzikální základ |
Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí.
Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků.
Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. |
energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie, přeměny energií - připomenutí z 8. ročníku (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady.)
věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků, poměr podobnosti |
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Práce s mapou (politická, obecně zeměpisná, historická).
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – zpravodajství a reklama |
2. světová válka.
Antisemitismus a rasismus.
Dějiny Československa. |
2. světová válka - Obsazení Polska, západní tažení, východní fronta.
2. světová válka - Protektorát Čechy a Morava.
Návštěva divadelního představení v divadle D21 - Emil čili o Háchovi.
Prezentace a hodnocení vlastní natočené reklamy.
(PT: Multikulturní výchova, kulturní diference – základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.)" |
Estetická výchova |
Využívá své hudební schopnosti a dovednosti.
Dovede ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
Tvorba vlastní písně v programu Garage band, reflexe poslechu. |
|
Informační a komunikační technologie |
zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií,
aplikace nabytých dovedností,
dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
kondiční formy cvičení
sportovní gymnastika
basketbal |
|
Člověk a svět práce |
Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. Uvede příklady použití dávek a příspěvků ze státního rozpočtu. |
sociální politika státu, důvody a zdroje |
|
Člověk a příroda |
Rozliší nejjednodušší deriváty uhlovodík, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
v praxi významné alkoholy a fenoly
stavba, funkce a význam orgánů - trávicí soustava |
|