Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 27.02.2023 do 10.03.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta. určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu. rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku. rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů. vystižení jádra sdělení a jeho reprodukce přídavná jména (měkká, tvrdá a přivlastňovací), stupňování přídavných jmen, n - nn literatura umělecká a věcná, literatura v proměnách času shoda přísudku s podmětem Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení schopností zapamatování. včetně procvičování "pražský"/"pražští" předpona s, z a vz čárky ve větě (oslovení, několikanásobný větný člen)
Anglický jazyk Vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu. Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. -vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém textu -Kahoot : Tvorba vlastního Kahootu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Evropa a svět nás zajímá Mediální výchova Tvorba mediálního sdělení
Matematika a její aplikace řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky. narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce. porovná, sčítá a odčítá zlomky se stejným základem v oboru kladných čísel. řešení nestandardních slovních úloh, číselné a obrázkové řady, magické čtverce, prostorová představivost rýsování rovnostranného a rovnoramenného trojúhelníku rýsování pomocí kružnic porovnávání, sčítání a odčítání zlomků se shodným jmenovatelem dělení dvojciferným dělitelem Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání –řešení problémů, úlohy s antisignálem, odhady výsledků a jejich reálnost
Člověk a jeho svět rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik. vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí. v systémech, které ho obklopují, rozezná jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy. Národní obrození práce s mapou Evropy podnebné pásy skupiny objektů a vztahy mezi nimi, příklady systémů v přírodě a škole, rozšířené funkce Gmail (štítky, skrytá adresa, hvězdičky) třídění organismů do skupin Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – společné dějiny Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů.
Kultura ducha a těla změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky. Zvládáš atletickou průpravu a přehazovanou. Zvládáš techniku speciálních cvičení. Vytváříš jednoduché předehry, mezihry a dohry. Do výtvarného tvoření promítáš své životní zkušenosti. pohybové testy, měření výkonů, měřidla průprava a hra přehazované (hod jednoruč horem, hod obouruč horem přes síť, chytání míče) atletická průprava , (skok do dálky, hod míčkem) význam speciálních cvičení, základní technika speciálních cvičení hra na jednoduché rytmické a melodické hudební nástroje, hudební improvizace výtvarné vyjádření jako nositel obsahu, významu a sdělení skok z místa do dálky, přeskoky švihadla, zdravotní TV Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje. Mediální výchova, interpretace vztahu mediálního sdělení a reality – rozdíl mezi faktickým a fiktivním obsahem.