Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století.
Prezentuje (např. prostřednictvím výkladu) samostatně připravený referát.
Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci.
Samostatně a smysluplně se zapojuje do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. |
literatura období českého národního obrození (Mácha, Tyl, Němcová, Borovský)
odborný referát (využití terminologie oboru)
popis a charakteristika
řízená diskuse, dialog - čtenářské kruhy |
další prohlubování učiva - rčení a jejich význam, práce s cizími slovy a hledání synonym, vlastní tvorba - Našel jsem účtenku... |
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
- psaní jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou a s použitím vhodných spojek
-porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků |
Španělský jazyk |
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu |
téma La casa |
nová slovní zásoba, slovesa estar a hay a jejich užití, nábytek v místnosti a opakování předložek, výroba posteru
opakování tématu Inzerát |
Matematicko fyzikální základ |
užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů
provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním
rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku |
Pythagorova věta v prostoru
Vytýkání mnohočlenů
• zdroje zvuku
• podmínky pro šíření zvuku |
|
Člověk a společnost |
charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin.
kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí
uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků. |
emancipace žen a národů v 19. století
romantismus v umění (literatura, hudba, architektura)
mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, příklady působení
· typy krajin |
opakovací test - emancipace
příklady, referáty, skupinová práce, práce se zdroji, badatelská otázka
sociální sítě - Andrew Tate - misogynie
ročníkový projekt - Povolání (besedy s rodiči a dalšími dobrovolníky 8.3.)
Typy krajin, vliv člověka na krajinu (zelená architektura, GMO potraviny) |
Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis |
|
Informační a komunikační technologie |
|
|
zatím jen úvod do robotiky |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje ve vybraných sportech.
Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávaví cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. |
Míčové hry.
Atletika.
Doplňkové sporty.
Kompenzační cvičení.
Olympismus a sport. |
|
Člověk a svět práce |
uvede příklady dávek a příspěvků ze státního rozpočtu.
uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice).
uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu domácnosti (úvěry, splátkový prodej, leasing). |
• sociální politika státu, důvody a zdroje
• produkty finančního trhu pro investování
• produkty finančního trhu pro získání prostředků |
Sociální dávky, exekuce, obchod s chudobou |
Člověk a příroda |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech.
Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. |
názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy.
vlastnosti a použití vybraných prvků - halogeny. |
|