Český jazyk a literatura |
-dokáže od sebe rozlišovat větné členy
-pozná větu jednoduchou a souvětí |
-Podmět, přísudek, přívlastek, příslovečné určení, předmět |
|
Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
- odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí
- promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Průřezová témata:
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči.
Téma: Jídlo a stravování; počitatelnost podstatných jmen; psaní receptu; použití how much/many; konverzace na téma nakupování potravin/ objednávání jídla v restauraci. |
Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel
Využívá vztah mezi zlomkem a desetinným číslem
Využívá znalosti o úhlech |
Pojem zlomek
Krácení a rozšiřování zlomků
Výpočet části z celku
Úhly |
|
Svět přírody |
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) |
hlodavci, sirény, zajícovci, chobotnatci |
Člověk a společnost |
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
- Antický Řím (Etruskové, Řím v době králů, počátek římské republiky)
- čtení z mapy, práce s textem |
- prezentace vybraných elektronických prezentací na téma Sedmi divů světa |
Estetická výchova |
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě.
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů
vyhledá souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění |
amfora - náčrt; kresba dle osové souměrnosti a referenčních bodů; práce s tuší a voskovkami; atd.
cup song |
|
Informační a komunikační technologie |
po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen.
rozdělí problém na jednotlivé řešitelné části a navrhne a popíše kroky k jejich řešení.
navrhne různé algoritmy pro řešení problému.
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. |
"• různá ztvárnění algoritmů
• identifikace problému
"
"• objekty a komunikace mezi nimi
• události, vstupy
"
• Podmínky
"• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy
" |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
atletika-skok vysoký
průpravná cvičení v gymnastice, sportovní gymnastika,
doplňkové sporty |
|
Člověk a svět práce |
vytvoří jednoduchý elektrický obvod za pomocí různých elektrických spojů. |
elektrické spoje a jednoduchý elektrický obvod;
pájení a spojování za pomocí svorkovnic; |
návaznost na MF "sestaví správně podle schématu jednoduchý elektricky obvod.", přičemž správné sestavení je hodnoceno v MF; návaznost na vytvoření modelu s elektrickým obvodem - dlouhodobý úkol; |