Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století.
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo.
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. |
Mácha, Erben, Havlíček, Němcová, 1. polovina 19. století v kultuře u nás a ve světě – srovnání romantismu v Čechách a ve světě
recenze, kritika
slovotvorné způsoby: odvozování, skládání, zkracování, slovotvorný rozbor, slovotvorný základ a prostředek, přenesená pojmenování |
|
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech |
-vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě
- promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
La casa , el apartamento |
popis bytu, nová slovní zásoba, práce s mapou
Las vacaciones - tvorba vlastního textu, použití slovní zásoby - geografie, prezentace vlastní práce PT: Multikulturní výchova
- otázky a reakce na ně |
Člověk a společnost |
uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů).
uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí.
vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. |
• ekosystémy
• ekologické a environmentální problémy lidstva
- průmyslová revoluce v Evropě a u nás
- život ve městech 19. století, jak se měnila
- projevy nacionalismu a vlastenectví, historické příklady |
témata referátů viz GC
práce s textem a videem, referáty na daná témata
dělníci a kapitalismus, pojmy: socialismus, liberalismus, konzervatismus, komunismus
propojení s ČJ- dotazník a sběr dat |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
kontrast, světlostní a barevné kvality |
|
Informační a komunikační technologie |
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• sestavení programu a oživení Micro:bitu
• ovládání LED displeje
• orientace a pohyb Micro:bitu v prostoru |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje ve vybraných sportech.
Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávaví cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. |
Atletika.
Míčová průpravná cvičení.
Odbíjená.
Doplňkové sporty. |
LonCup Londýnská laťka |
Člověk a svět práce |
uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice).
uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu domácnosti (úvěry, splátkový prodej, leasing). |
uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice).
uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu domácnosti (úvěry, splátkový prodej, leasing). |
problematika exekucí, dluhové pasti, nebankovní organizace, lichva |
Člověk a příroda |
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty a horniny s použitím určovacích pomůcek.
Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, kyselin, hydroxidů a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů a hornin.
vlastnosti a využití oxidů, kyselin, hydroxidů, kyslíkatých a bezkyslíkatých solí |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí._ |