Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 03.04.2023 do 21.04.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. Mácha, Erben, Havlíček, Němcová, 1. polovina 19. století v kultuře u nás a ve světě – srovnání romantismu v Čechách a ve světě recenze, kritika slovotvorné způsoby: odvozování, skládání, zkracování, slovotvorný rozbor, slovotvorný základ a prostředek, přenesená pojmenování
Anglický jazyk Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech -vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě - promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Španělský jazyk rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat La casa , el apartamento popis bytu, nová slovní zásoba, práce s mapou Las vacaciones - tvorba vlastního textu, použití slovní zásoby - geografie, prezentace vlastní práce PT: Multikulturní výchova - otázky a reakce na ně
Člověk a společnost uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů). uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. • ekosystémy • ekologické a environmentální problémy lidstva - průmyslová revoluce v Evropě a u nás - život ve městech 19. století, jak se měnila - projevy nacionalismu a vlastenectví, historické příklady témata referátů viz GC práce s textem a videem, referáty na daná témata dělníci a kapitalismus, pojmy: socialismus, liberalismus, konzervatismus, komunismus propojení s ČJ- dotazník a sběr dat
Estetická výchova Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. kontrast, světlostní a barevné kvality
Informační a komunikační technologie v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. používá opakování, větvení programu a proměnné. • sestavení programu a oživení Micro:bitu • ovládání LED displeje • orientace a pohyb Micro:bitu v prostoru
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje ve vybraných sportech. Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávaví cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. Atletika. Míčová průpravná cvičení. Odbíjená. Doplňkové sporty. LonCup Londýnská laťka
Člověk a svět práce uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice). uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu domácnosti (úvěry, splátkový prodej, leasing). uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice). uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu domácnosti (úvěry, splátkový prodej, leasing). problematika exekucí, dluhové pasti, nebankovní organizace, lichva
Člověk a příroda Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty a horniny s použitím určovacích pomůcek. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, kyselin, hydroxidů a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů a hornin. vlastnosti a využití oxidů, kyselin, hydroxidů, kyslíkatých a bezkyslíkatých solí PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí._