Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 6. ročník od 24.04.2023 do 05.05.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura zvládne vyjmenovat významné představitele římské literatury rozliší mezi poezií, prózou a tragédií římská literatura život a dílo římských autorů
Anglický jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. • psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami. • vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Reálie Velké Británie - zeměpis GB Počasí; předpověď počasí. Slovní zásoba: Přídavná jména, Počasí, předpověď počasí.
Matematicko fyzikální základ Provádí početní operace v oboru racionálních čísel Zná vztah mezi zlomkem a desetinným číslem Násobení a dělení zlomků, smíšené číslo Vztah zlomek a des. číslo.
Svět přírody Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků. Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech fotosyntézy. stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami členění z hlediska výživy hub, význam hub stavba, výskyt a význam lišejníků, symbióza fotosyntéza
Člověk a společnost demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem. popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku příchodu nových etnik. vyjádří své možnosti, jak může v případě potřeby pomáhat lidem v nouzi a jak pomoci v situacích ohrožení a obrany státu. rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. • kořeny a zrod křesťanství • etnický obraz Evropy po stěhování národů • lidé v nouzi, v ohrožení, solidarita a pomoc • sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti PT: Osobnostní a sociální výchova, hodnoty, postoje, praktická etika – prosociální chování (neočekávání protislužby).
Estetická výchova využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. zpěv vybraných písní stavba aqauduktu; malba domů pletení náramku z bavlnek
Informační a komunikační technologie ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. navrhne různé algoritmy pro řešení problému. v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. používá opakování, větvení programu a proměnné. • Podmínky • vytvoření programu • opakování • podprogramy Tvorba vlastního programu
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. pohybové dovednosti zaměřené na plnění soutěží v rámci OVOV vybíjená, házená, přihrávaná
Člověk a svět práce řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí; použití ručního nářadí pro obrábění materiálů; výroba dřevěného ozubeného kola; Plus - jedna hodina k dlouhodobému zadání - elektrický model - kontrola a zkouška prezentace;